پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
محمد سویدانلویی با اشاره به بازدید رییس موسسه باستان شناسی آلمان از این محوطه تاریخی افزود: آن ها به دنبال انجام همکاری های مشترک در خصوص مباحث مردم شناختی و باستان شناختی به منظور کشف اشتراک ها می باشند.

شعار سال، محمد سویدانلویی با اشاره به بازدید رییس موسسه باستان شناسی آلمان از این محوطه تاریخی افزود: آن ها به دنبال انجام همکاری های مشترک در خصوص مباحث مردم شناختی و باستان شناختی به منظور کشف اشتراک ها می باشند.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با پژوهشکده باستان شناسی ایران به منظور انجام این همکاری ها انجام شده است و موافقت آن ها برای این امر نیز حاصل شده است.

سویدانلویی در پاسخ به این سوال که این کاوش ها چه زمانی و طی چند سال انجام می شود، اظهار کرد: فعلا در حال انجام کارهای مقدماتی هستیم و این موضوعات هنوز مشخص نشده است.

وی بیان کرد: درپي انجام کاوش هاي باستان شناسي در محوطه تاريخي ريوي واقع در دشت سمنگان شهرستان مانه و سمنگان در سال هاي 1391 و 1393 و کشف شواهد باستان شناسي از يک شهر دوران ماد و هخامنشي در اين شهرستان موسسه باستان شناسي آلمان علاقمند به ادامه پژوهش ها در محوطه تاريخي ريوي است.

گفتنی است محوطه تاريخي ريوي در پنج کيلومتري غرب شهر آشخانه و در نزديکي روستاي نجف و قره مصلي واقع شده است. اين اثر تاريخي در سال 1346 با شماره 720 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد و در سال 1391 فصل اول کاوش باستان شناسي اين اثر به آغاز شد.

فصل دوم کاوش باستان شناسي محوطه تاريخي ريوي در بهار 1393 انجام شد و نتايج کاوش هاي اين دو فصل حاکي از آن بود که محوطه تاريخ ريوي با وسعتي حدود 110 هکتار، در واقع بقاياي يک شهر دوران ماد و هخامنشي مربوط به 2700 سال پيش است که وي‍ژگي هاي باستان شناسي منحصر به فردي را داراست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایسنا، تاریخ انتشار 30 آبان 1394، کد خبر 948-5887-5،

www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین