پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
اینکه چهار مدیر ریز و درشت دولتی عموما کم دغدغه و تصمیم گیر بر اساس شرایط روز را بر سرنوشت یک ملت حاکم بدانیم، احمقانه‌ترین کاری است که می‌توان در نظر داشت و باور نمود. اکثر پروژه‌های عمرانی کشور به بهانه‌هایی چند (من جمله بودجه) با تاخیر روبرو هستند. در این بین، پیمانکاران هم حداکثر استتفاده را نموده و به روش‌های مختلف درخواست جبران خسارت دارند. متمم بندی بر پروژه‌ها، رایج‌ترین شکل این کار است که شائبه‌های زیادی را هم به همراه دارد. اگر اراده شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل بر اتمام پنج پروژه بزرگراهی اولویت دار است، لطف نموده اسناد متمم کلیه پیمانکاران بالای ۵ میلیارد تومان قرارداد در سه سال اخیر را منتشر کنند (پیمانکاران دارای ارتباط کاری در این پنج پروژه اولویت دار).

شعار سال: به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، با بیان اینکه چهارخطه شدن بزرگراه‌ها علاوه بر کاهش تصادفات، افزایش ظرفیت ترافیکی را به دنبال دارد، اظهارداشت: افزایش بزرگراه‌ها و افزایش تعداد باند‌ها در راستای تکمیل کریدور‌های بزرگراهی است که در کشور نیازمند این موضوع هستیم.

وی از بهره‌برداری از پنج پروژه آزادراهی تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگراهی را در اولویت قرار داده‌ایم و این پروژه‌ها را می‌توان طی یکسال آینده با یک منابع اعتباری مشخص بهره‌برداری کرد که آزادراه شیراز به اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به طول ۲۱۰ کیلومتر یکی از پروژه‌های مذکور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه خوشبختانه نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر در دولایه آسفالت شده است، عنوان کرد: نیوجرسی ۱۲۰ کیلومتر از این مسیر انجام شده و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و هشت کیلومتر باقی مانده نیز در منجیل رودبار قرار دارد.

خادمی افزود: (باقی مانده) آزادراه رشت به قزوین پروژه دیگر است که مردم مدت‌ها در ساعات پیک ترافیک در این مسیر معطل می‌مانند، لذا امیدواریم تا پایان سال با بهره‌برداری از این آزادراه که بسیار دشوار و پرتونل است، معضل ترافیک رفع شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، سومین پروژه قابل بهره‌برداری را قطعه دو آزادراه تهران-شمال خواند و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال این قطعه نیز به بهره‌برداری برسد؛ با این حال تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری نرسد، تا اوایل سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود، چراکه در راستای تکمیل این محور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگراهی اولویت‌دار تا پایان سال جاری + درخواست انتشار اسناد متمم قرارداد‌ها
خادمی با تاکید براینکه دو پروژه نیز در آذربایجان شرقی در اولویت قرار دارد، گفت: یکی از پروژه‌ها در مراغه- هشترود است و حدود ۳۰ کیلومتر اول آن طی یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین پروژه تبریز به سمت صوفیان و مرند نیز به طول ۲۴ کیلومتر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، تصریح کرد: هرساله در بخش بزرگراهی به‌طور متوسط سالی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر بهره‌برداری را در دستور کار قرار می‌دهیم و امسال نیز تلاش می‌کنیم در یکسال آینده ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه را در شرکت ساخت و ادارات کل راه و شهرسازی به صورت مشترک به بهره‌برداری برسانیم.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۲۰ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۶۲۰۰۰۰۷۲۱، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین