پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۱
عضو کمیسیون انرژی با اشاره به سوءاستفاده برخی مینی ریفاینری ها از تخفیف قیمت خوراک گفت: کمیسیون انرژی با ورود به این پرونده، اجازه نمی دهد روند موجود ادامه یابد.

شعارسال: پرویز محمد نژاد در خصوص ورود مجلس به تخفیف خوراک پالایشگاه‌های کوچک و برخی تخلفات این حوزه بیان داشت که در سال گذشته بحث ارائه تخفیف به پالایشگاه‌ها مطرح و به استقبال مواجه شد چراکه کشور‌های منطقه، فراورده‌های نفتی را نسبت به نفت و مواد اولیه با قیمت بهتری خریدار هستند؛ اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که واحد‌های پالایشی را باید بیشتر حمایت کرد.

ورود مجلس به تخفیف خوراک پالایشگاه‌های کوچک

نماینده لنگرود در مجلس بیان داشت: برای اینکه پالایشگاه‌ها در تولید فراورده‌های خودشان موفق باشند، بنابراین نیاز به مشوق‌هایی دارند، زیرا معمولا در تولید باید ایجاد مشوق صورت گرفته و ابزار‌های لازم ایجاد شود تا سرمایه‌گذار به توان با خیال راحت به کار خود ادامه دهد؛ بنابراین اصل این کار درست بود و این حمایت در همه حوزه‌ها نیاز است و از آنجایی که ما نیاز شدید به ارز آوری داریم چاره‌ای نداشتیم که این کار را انجام دهیم.

محمد نژاد در رابطه با ورود کمیسیون انرژی به موضوع تخفیف قیمت خوراک (میعانات گازی) به برخی واحد‌های پالایشی کوچک (مینی ریفاینری ها) اظهارداشت: این اتفاقات به گوش ما رسیده و اخیراً آن را در کمیسیون مطرح کردیم و قرار است گروهی را مسئول رسیدگی به این مساله کنیم.

وی افزود: شک نکنید خطا‌هایی در این حوزه در حال رخ دادن است و اگر توجه جدی نداشته باشیم دایره این اتفاقات و سوء استفاده بیشتر و مبارزه سخت‌تر خواهد شد؛ مجلس به این موضوع ورود کرده است و امیدواریم بزودی نتیجه تحقیق از سوءاستفاده‌های برخی واحد‌های پالایشی کوچک را گزارش دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص لزوم توجه به نظارت بر عملکرد واحد‌های پالایشی و پتروپالایشی، گفت: مهمترین مشکل ما نه تنها در این حوزه بلکه در کل کشور بحث نظارت است؛ بنابراین در حوزه نظارت یا فرصت به اندازه‌ی کافی نیست و یا حوصله لازم درستی ندارند؛ بنابراین در حوزه نظارت با مشکلات متعددی مواجه هستیم؛ نظام قضایی هم خیلی قاطع و با انگیزه بالا به این مساله ورود نمی‌کند؛ لذا مجموعه حلقه‌های مفقود در حوزه دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و همچنین مجلس و ارتباطات منفی که معمولا بین این گروه‌ها ایجاد می‌شود، باعث شده تا سوءاستفاده‌هایی در این حوزه شکل بگیرد.

پایگاه خبری تحلیلی شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: 20اسفند1401، کدخبر: 1540201، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین