شعارسال: علیرضا فخاری استاندار تهران به همراه مدیرعامل شرکت رجاء، مدیرعامل راهآهن تهران از خدماتدهی به مسافران خط ریلی تهران ـ پیشوا بازدید و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با اولین قطار به همراه مسئولان ذیربط که میتوانند تصمیمگیریهای لازم را برای رفع مشکلات مردم در خط حملونقلی تهران ـ پیشوا اتخاذ کنند در این مسیر حرکت کردیم و مشکلات، محدودیتها و گلهها را شنیدیم لذا تلاش میکنیم تا با استفاده از برنامههای راهگشا برای کاهش این نارضایتیها اقدام شود.
وی افزود: امروز در ساعات اول صبح بررسی میدانی وضعیت حملونقل ریلی بهویژه در جنوب شرقی استان تا مقصد پیشوا در دستور کار قرار گرفت و در این راستا موضوع بررسی و سرویس خدمات حملونقل ریلی از لحاظ کمی و کیفی ارزیابی شد.
استاندار تهران در ادامه گفت: در این بازدید میدانی ظرفیت جمعیتی این خط حملونقلی و نیازهای خدماتی از جمله تعداد قطارهای لازم و امکانات برای خدماتدهی بهموقع و مناسب احصا شد و همچنین عملکرد دستگاههای ذیربط در حوزه راهآهن و رجا مورد بررسی قرار گرفت.
فخاری با اشاره به نارضایتیهای مردم از خدمات حملونقل ریلی در این منطقه تصریح کرد: مردم از ازدیاد جمعیت، نبود سرفاصلههای لازم برای پذیرش جمعیت، سیستم تهویه نامناسب گلایه دارند و در برخی افراد نیز گرمای ابتدایی صبح باعث مشکلاتی شده بود که حقیقتاً در آن شرایط و گرمای هوا، ما نیز حین بازدید دچار این مشکلات بودیم و وجود این وضعیت در تصمیمگیریها مؤثر واقع شد.
وی ادامه داد: اولین موضوعاتی که در خصوص رفع مشکل این سرویس حملونقلی باید در دستور کار قرار گیرد، شامل رفع معایب تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع این قطارهاست که باید در اولین فرصت توسط شرکت رجا برطرف شود، زیرا که سطح مشارکت و پذیرش مسافر در این مسیر زیاد است و از تراکم جمعیت برخوردار است لذا باید افزایش تعداد قطارها نیز در دستور کار قرار گیرد و در اولین فرصت تأمین شود.
استاندار تهران ابراز داشت: در مذاکره با مدیران شرکت راهآهن و رجا در خصوص از کار افتادگی و عیوب قطارها و کشندهها نیز بحث و گفتگو شد که باید با بررسی بیشتر در این زمینه نیز اقدام شود لذا باید تمهیداتی برای تعمیرات و راهاندازی و تأمین کسری منابع مالی این خطوط حملونقلی صورت گیرد.
فخاری گفت: شرکت رجا نیز گلایهای از میزان درآمد از این خط حملونقلی دارد که با سهم هزینه هر یک صندلی سفر همخوانی ندارد و هزینه سفر بسیار بیشتر است و مدیران این شرکت اذعان دارند که با این میزان درآمد هیچگاه امکان جبران کاستیها را نخواهند داشت و طبیعتاً افزایش قیمت نیز با توجه به شرایط عمومی مردم و قشری که به دلیل ایمنی و راحتی از این سرویس حملونقلی استفاده میکنند، باید توجیهپذیر باشد و این فاصله بین دریافتی و هزینههای مربوط به نگهداری از کشندهها و خطوط توجیه اقتصادی ندارد و باید متناسب با آنیک کمک دهنده از سوی دولت یا سایر بخشها در دستور کار قرار گیرد.
استاندار تهران در پایان با اشاره به بررسی طرح مترو خاطرنشان کرد: چگونگی اجرای طرح مترو مورد تصویب در مسیر پیشوا- ورامین – تهران نیز بررسی شد که بر اساس آن طرح ارائهشده از سوی متروی تهران در مجموعه استانداری و بر اساس شرایط و موقعیت منطقه ارزیابی میشود و با اتخاذ تصمیمهای درست و صحیح از مشکلات مردم کاسته شود.
شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20خرداد1402، کدخبر: 2908629، www.tasnimnews.com