پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
اکثریت اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های علی‌آبادی با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت موافقت کردند.

شعارسال: مصطفی طاهری در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: اعضای کمیسیون در این نشست پس از استماع سوابق مدیریتی و برنامه‌های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، دغدغه‌های خود و مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت را بیان کردند.

موافقت کمیسیون صنایع با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در این نشست وزیر پیشنهادی صمت برخی اولویت‌های خود را تشریح کرد، ادامه داد: وزیر پیشنهادی صمت درباره موضوع خودرو معتقد بود که باید به سمت خودرو‌های برقی و هیبریدی برویم و در بسیاری از کشورها، خودرو‌های بنزینی یا با سوخت فسیلی شماره‌گذاری نمی‌شود، همچنین علی‌آبادی بر ساماندهی و واگذاری خودرو به بخش خصوصی و کاهش دخالت‌های دولت در این حوزه تاکید کرد.

طاهری تصریح کرد: در نهایت اعضای کمیسیون پس از جمع‌بندی صورت گرفته از مباحث مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت، نسبت به صلاحیت، سوابق و برنامه‌های علی‌آبادی رأی دادند که حدود ۸۸ درصد از اعضای حاضر در جلسه کمیسیون صنایع و معادن با صلاحیت، سوابق و برنامه‌های پیشنهادی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و ... و همچنین رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال - که این سال‌ها مقارن با رشد فزاینده این گروه صنعتی بوده است- اشاره کرد.

وی در دی ۱۳۸۸ از وزارت نیرو به گروه مپنا رفت و در ۱۵ سال گذشته نیز در همین شرکت به فعالیت و مدیریت مشغول بوده است؛ شرکت مپنا در زمان مدیریت علی‌آبادی روند صعودی و روبه رشد را طی کرده است به طوری که امروز یکی از شرکت‌های حائز رتبه در صنایع پیشرفته جهانی است.

موافقت کمیسیون صنایع با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21خرداد1402، کدخبر: 85137283، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین