پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
اینکه یک مقام یا اراده‌ای در پشت پرده تصمیم به تعطیلی قانون و حقوق اساسی بگیرد، در هر وضعیتی که باشد باید با آن برخورد کرد (تاکیدات حضرت امام در این خصوص قابل توجه است). مصونیت پارلمانی برخی از نمایندگان در چند دوره اخیر مجلس، متاسفانه مورد تعرض و تجاوز برخی از اراده‌های پشت پرده قرار گرفته است. آخرین نمونه این رویه نامیمون را می‌توان در بحث علیرضا بیگی نماینده تبریز دید. مجدا تاکید می‌کنیم که بازی با قانون به نفع هیچ کس نبوده و نیست.

شعار سال: با تصمیم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، محدودیت نطق نماینده تبریز رفع شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از رفع محدودیت نطق نماینده تبریز توسط این هیئت خبر داد.

رفع محدودیت نطق نماینده تبریز در مجلس +درخواست به دادگاه کشاندن مسببین خلل در مصونیت پارلمانی نمایندگان
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: موضوع محدودیت نطق جناب آقای دکتر علیرضا بیگی را در اولین جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی کردیم. در این خصوص چند نکته قابل اشاره است:

۱) نطق و سخنرانی ایشان بکلی و برای همیشه منتفی و منع نشده بود، بلکه براساس نامه‌ای که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قبل از مسئولیت اینجانب به هیئت رئیسه مجلس نوشته بودند و از هئیت رئیسه خواسته بودند که برای اجتناب از بروز حساسیت و حاشیه‌های جدید در جامعه، زمان نطق‌های ایشان به فرصتی دیگر موکول شود، چند روزی به تأخیر بیافتد.

۲) در جلسه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی و به دنبال تذکرات بعضی از نمایندگان محترم در این خصوص، رئیس محترم مجلس جناب آقای دکتر قالیباف بررسی مجدد موضوع را به عهده هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گذاشتند تا در این خصوص تصمیم گیری نمایند.

۳) در اولین جلسه هیئت در اجلاسیه چهارم مجلس موضوع بررسی و مقرر شد که محدودیت چند روزه‌ای که پیش آمده بود رفع و نطق‌های ایشان طبق روال عادی انجام شود و هیچ منع و محدودیتی در انجام نطق‌های ایشان وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۴۶۷۲۹۳، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین