پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
در جریان سفر استانی رئیس جمهور به کرمان چهار پروژه شرکت میدکو، ۲ طرح فولادسازی و نیروگاه برق شرکت فولاد یوتیا واقع در شهرستان کرمان و طرح آبگیری از باطله کنستانتره و خشک کن کنستانتره در شهرستان زرند با حمایت مالی 32 هزار میلیارد تومانی بانک پاسارگاد،افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از حجم اعتبار این پروژه ها مربوط به نیروگاه، ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط به کارخانه فولاد و مابقی مربوط به ۲ پروژه دیگر است.

شعارسال: چهار پروژه در بخش های صنعتی و حوزه انرژی شرکت میدکو، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از جمله نیروگاه گازی این مجموعه با ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال عصر جمعه با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

افتتاح ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه تولیدی و معدنی در کرمان با حمایت مالی بانک پاسارگاد

 پروژه های شرکت میدکو از پشتوانه سرمایه گذاری و حمایت ویژه بانک پاسارگاد برخوردار است.

افتتاح این پروژه ها با سرمایه گذاری بانک پاسارگاد آن هم در شرایط تحریمی، در حالی انجام شده که در روزهای اخیر برخی خبرسازی ها علیه این بانک صورت گرفته و حتی برخی افراد خاص نیز به آن دامن زده اند!

شرکت میدکو یک و نیم میلیون نفر سهامدار مستقیم و غیرمستقیم دارد. همچنین حدود هزار شرکت کوچک و متوسط به عنوان تامین کننده و پیمانکار با میدکو همکاری می کنند.

محل افتتاح متمرکز این پروژه ها در مجتمع فولاد بوتیا ایرانیان بود که نیروگاه برق گازی آن از جمله طرح های بزرگی به شمار می رود که مراسم رسمی بهره برداری آن امروز برگزار شد.

چهار پروژه شرکت میدکو، ۲ طرح فولادسازی و نیروگاه برق شرکت فولاد یوتیا واقع در شهرستان کرمان و طرح آبگیری از باطله کنستانتره و خشک کن کنستانتره در شهرستان زرند قرار دارند؛ ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از حجم اعتبار این پروژه ها مربوط به نیروگاه، ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط به کارخانه فولاد و مابقی مربوط به ۲ پروژه دیگر است.

*افتتاح توربین گازی نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی

نیروگاه برق شرکت فولاد بوتیا ایرانیان که با حضور رییس جمهور افتتاح شد با برخورداری از یک واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۰ مگاواتی با ظرفیت ۴۵۰ مگاوات در زمینی به وسعت ۴۶ هکتار احداث شده است.

این پروژه با سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و مدت زمان اجرای ۴ ساله برای ۲ هزار و ۴۱۵ نفر(۱۱۵ نفر مستقیم و مابقی غیر مستقیم) اشتغالزایی ایجاد کرده است.

از جمله ویژگی های این پروژه راندمان بالای انرژی، استفاده از بروزترین تکنولوژی نسل F دوربین‌های گازی و استفاده از دانش داخلی است.

مصرف برق داخلی این مجتمع فولاد ۲۰۰ مگاوات است و مابقی تولید این نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور تزریق خواهد شد که کمک موثری به تامین برق پایدار این منطقه خواهد کرد.

*درایر (خشک کن) کنستانتره

مجری این طرح که با هدف کاهش رطوبت کنستانتره به منظور افزایش کیفیت گندله تولیدی در ادامه زنجیره راه اندازی شده است متعلق به فولاد زرند ایرانیان است.

درایر کنستانتره با سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیارد تومانی و زمان اجرای ۲ ساله برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

*فولادسازی بوتیا

طرح دیگر میدکو که آماده افتتاح اعلام شده فولادسازی بوتیا است که این شرکت مجری این طرح با ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون تن بیلت و بلوم فولاد با استفاده از تکنولوژی کوره قوس الکتریکی و با سرمایه گذاری بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

این طرح با چهار سال مدت زمان اجرا برای سه هزار و ۶۷۰ نفر موقعیت اشتغال ایجاد کرده است.

*آبگیری از باطله کنستانتره سازی

چهارمین طرح آماده افتتاح میدکو نیز آبگیری از باطله کنستانتره سازی است که توسط فولاد زرند ایرانیان اجرا شده است.

طرح آبگیری از باطله کنستانتره سازی با هدف حداقل سازی مصرف آب در چرخه تولید کنستانتره و بازگشت بیش از پنج میلیون مترمکعب آب در سال به چرخه تولید ایجاد شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تدبیر و امید، تاریخ انتشار: 10تیر1402، کدخبر: 367515، tadbirvaomid.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین