پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات موافقت کردند.محور‌های تحقیق و تفحص را در ادامه می خوانید.

شعار سال: در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات در دستور کار قرار گرفت و ۱۳۴نماینده مجلس با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های پتروشیمی دولتی موافقت کرد
در موضوع تحقیق و تفحص آمده است: نظر به اظهارات متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع تحقیق و تفحص در جلسه رسمی مورخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ کمیسیون با حضور۱۶ نفر ازحاضرین نمایندگان عضو کمیسیون و تعدادی از متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین از وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، نفت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محور‌های ذیل به تصویب رسید.

محور‌های تحقیق و تفحص به این شرح است:

چه شرکت‌هایی مجاز به خرید محصولات پتروشیمی جهت فروش داخلی و خارجی می‌باشند و مکانیزم اعمال تخفیف به این شرکت‌ها چیست؟

چرا گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بخش قابل توجهی از فروش صادراتی خود را منحصرا به شخصی برزیلی واگذار نموده و مانع رقابت در این زمینه می‌شود که این کار زمینه فساد‌های متعدد را اینجاد نموده است؟

دلیل عدم تسویه حساب برخی شرکت‌های تولید کننده محصولات پتروشیمی با خریداران خارجی چیست و چرا بعضا برخی خریداران خارجی به شرکت‌های تولید کننده دولتی بعضا تا ۵۰ میلیون دلار بدهکار می‌باشند؟ چرا منافع ملی و منافع شرکت‌ها در این خصوص رعایت نشده است؟

چرا در فروش صادراتی محصولات پتروشیمی در شرکت‌های داخلی مختلف بعضا تفاوت قیمت قابل توجهی وجود دارد؟

چرا در فروش صادراتی محصولات پتروشیمی در شرکت‌های داخلی مختلف بعضا تفاوت قیمت قابل توجهی با قیمت‌های جهانی وجود دارد؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۲۴ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۴۰۲۰۵۲۴۰۰۰۳۶۲، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین