پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
چندی پیش انتشار یک ویدئوی جنجالی از احمد حجازی، نوازنده و موسیقیدان مصری، موجی از خشم و حیرت را در شبکه‌های اجتماعی مصر به راه انداخت. در این ویدئو حجازی در حال نواختن عود، به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازد، در آن زمان وی گفته بود که این اقدام را برای آموزش مقامات مختلف موسیقی به شاگردان خود انجام داده است. الازهر و اتحادیه قاریان مصر به شدت این عمل را تقبیح و محکوم کردند. احمد حجازی، نوازنده و موسیقیدان مصری با انتشار بیانیه‌ای از اقدام خود یعنی خواندن قرآن به همراه نواختن عود از مردم مصر، الازهر و اتحادیه قاریان مصر عذرخواهی کرد.

شعار سال: احمد حجازی، نوازنده مصری با انتشار بیانیه‌ای از اقدام خود یعنی خواندن قرآن به همراه عودنوازی، عذرخواهی کرد.

 احمد حجازی، نوازنده و موسیقیدان مصری با انتشار بیانیه‌ای از اقدام خود یعنی خواندن قرآن به همراه نواختن عود از مردم مصر، الازهر و اتحادیه قاریان مصر عذرخواهی کرد.

عذرخواهی نوازنده مصری از خواندن قرآن با آلات موسیقی
وی از اینکه انتشار این کلیپ ویدئویی که ۲۳ سال پیش در سال ۲۰۰۰ میلادی ضبط شده است، موجی از عصبانیت و خشم را به راه انداخت، عمیقاً اظهار تأسف و اندوه کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی اتحادیه حافظان و قاریان مصر انتشار یافته، احمد حجازی عذرخواهی خود را تقدیم و تصریح کرده است: «این‌جانب احمد حجازی، نوازنده، از تمام گروه‌هایی که تعصب و غیرت قرآن را دارند و در رأس آن‌ها الازهر شریف، اتحادیه حافظان و قاریان مصر و تمام مسلمانان، به دلیل اشتباه خود عذرخواهی و تصدیق می‌کنم که قرآن کریم دارای قداست، کرامت و عظمتی است که همراه ساختن آن با هیچ آهنگی روا نیست.

قرآن کلام الهی و قانون آسمانی معجزه‌آسای ما است و من برخلاف آنچه در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته، هرگز قصدی برای همراه ساختن آهنگ با تلاوت قرآن نداشته‌ام.

ازاین‌رو من از الازهر شریف، اتحادیه قاریان و حافظان قرآن کریم مصر، تمام مسلمانان جهان و تمام غیوران بر کلام الهی، عذرخواهی کرده و تعهد می‌دهم که آنچه رخ داد، دیگر هرگز تکرار نشود.

خداوند، مصر عزیز را به همراه الازهر شریف، بزرگان تلاوت قرآن و علمای وفادار این کشور حفظ کند.»

چندی پیش انتشار یک ویدئوی جنجالی از احمد حجازی، نوازنده و موسیقیدان مصری، موجی از خشم و حیرت را در شبکه‌های اجتماعی مصر به راه انداخت. در این ویدئو حجازی در حال نواختن عود، به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازد، در آن زمان وی گفته بود که این اقدام را برای آموزش مقامات مختلف موسیقی به شاگردان خود انجام داده است. الازهر و اتحادیه قاریان مصر به شدت این عمل را تقبیح و محکوم کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۱۶۷۹۱۴، iqna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین