پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۳۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۵ شهرداری تهران بیان داشت که ملک موصوف به خوشخواب در ناحیه ۶ این منطقه در محله بیمه، از املاک ناایمن و پرخطر شناسایی شده که با وجود اخطارهای متعدد در زمینه‌های مختلف اقدامی نکرده اند.ملک مورد نظر دارای رای ماده ۱۰۰، بدون پایان کار، عدم توجه به تراکم قانونی و ساخت پارکینگ و واحد مسکونی به متراژ ۱۶ هزار و ۸۵۴ متر مربع است که هیچگونه همکاری به منظور اجرای رای ندارد.

شعارسال: رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۵ گفت: ملک موصوف به خوشخواب در ناحیه ۶ این منطقه در محله بیمه، از املاک ناایمن و پرخطر شناسایی شده است که با وجود اخطار‌های متعدد در زمینه‌های مختلف اقدامی نکرده اند.

میثم محمدی، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۵ درخصوص ساختمان ناایمن و پرخطر خوشخواب در این منطقه گفت: طی حدود یک سال اخیر بار‌ها اخطار ایمنی در بخش‌های مختلف به این ملک که هم اکنون نیز با بی توجهی بارگذاری جمعیتی نیز پرداخته است، داده شده، اما مالکین و هیات مدیره همکاری و اهتمام لازم را در این خصوص ندارند. ملک مورد نظر دارای رای ماده ۱۰۰، بدون پایان کار، عدم توجه به تراکم قانونی و ساخت پارکینگ و واحد مسکونی به متراژ ۱۶ هزار و ۸۵۴ متر مربع است که هیچگونه همکاری به منظور اجرای رای ندارد.

احتمال ریزش ساختمان خوشخواب ناحیه شش منطقه پنج تهران و بی توجهی ساکنان به ضعف ایمنی ساختمان

او با بیان اینکه ملک خوشخواب، اخطار‌های متعدد در خصوص عدم رعایت مباحث ۳، ۴، ۱۲ و ۲۰ مقررات ملی ساختمان و پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ را دریافت کرده که مالکین تاکنون نسبت به اجرای مقررات ابلاغی نیز کاری نکرده اند، افزود: این ملک همچنین دارای ۲ دستگاه تاورکرین و داربست فلزی در قسمت نما است که به رغم اخطار‌های متعدد دیگر، گواهی‌های لازم استاندارد تاورکرین و ایمنی داربست‌ها را ارائه نداده است.

احتمال ریزش ساختمان خوشخواب ناحیه شش منطقه پنج تهران و بی توجهی ساکنان به ضعف ایمنی ساختمان

محمدی ادامه داد: عدم صدور گواهی استحکام بنا توسط شرکت‌های مهندسی ناظر بررسی کننده، عدم تکمیل نما، عدم تاییدیه آسانسور، عدم مهاربندی پشت بام، عدم مهاربندی پارکینگ ها، عدم ارائه تاییدیه آتش نشانی و عدم رعایت موارد ایمنی و ضوابط مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان؛ از جدی‌ترین مسائل مورد توجه ملک موصوف به خوشخواب است.

احتمال ریزش ساختمان خوشخواب ناحیه شش منطقه پنج تهران و بی توجهی ساکنان به ضعف ایمنی ساختمان


رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۵ با اشاره به اینکه پرونده تخلفات متعدد ملک جهت اخذ دستور مقامات قضایی در حال تکمیل نهایی است و به زودی به دادستانی به همراه مصوبات کمیته ایمنی، ارسال خواهد شد، اضافه کرد: در این راستا شهرداری منطقه ۵، به مالکین ملک خوشخواب و تعاونی فعال در آنجا، اخطار و تذکر جدی داده که به قید فوریت، مراحل قانونی مقاوم سازی، رعایت مقررات ملی ساختمان و دیگر اقدامات ایمنی را با تایید آتش نشانی ارائه کند، در غیر این صورت باید عواقب اقدامات سلبی حقوقی را بپذیرد.

احتمال ریزش ساختمان خوشخواب ناحیه شش منطقه پنج تهران و بی توجهی ساکنان به ضعف ایمنی ساختمان

او یادآور شد: در این شرایط به نظر می‌رسد مالکان ملک موسوم به خوشخواب در خواب ایمنی هستند و متصور است که حادثه‌ای برای آنجا رخ نخواهد داد، در حالیکه این روند نشان می‌دهد که در صورت وقوع یک حریق ساده و یا مشکلات لرزه‌ای احتمالی قابل احساس، حتی احتمال ریزش ساختمان و خسارت فراوان مادی و معنوی و جانی زیاد رخ دهد. برهمین اساس شهرداری منطقه ۵ هشدار می‌دهد که مالکین باید به فکر جان و مال خود و فرزندان‌شان باشند و قبل از آنکه دیر شود وارد فرایند ایمن سازی شوند، چرا که شرایط فعلی سکونت ایمن را با اختلال و نگرانی‌های جدی مواجه نموده است.

احتمال ریزش ساختمان خوشخواب ناحیه شش منطقه پنج تهران و بی توجهی ساکنان به ضعف ایمنی ساختمان

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 16بهمن1402، کدخبر: 1869410، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین