پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک اعلام کرده از روز ۲۱ بهمن بخش اجاره سامانه ایران املاک از دسترس خارج و سامانه «خودنویس» جایگزین آن خواهد شد.

شعارسال: در پی رایگان شدن دریافت کد رهگیری قرارداد اجاره برای مالکان و مستاجران، امروز وزارت راه و شهرسازی با ارسال پیامکی به مشاوران املاک استان تهران از آن‌ها خواسته تا پس از طی یک فرآیند آموزشی در تنظیم قرارداد‌های اجاره سامانه «خودنویس» را جایگزین سامانه ایران املاک کنند. تهران پنجمین استانی است که به این سامانه متصل می‌شود. پیش از این مشاوران املاک استان‌های یزد، کرمانشاه، کرمان و سیستان و بلوچستان به سامانه خودنویس متصل شده بودند.

مشاوران املاک به سامانه خودنویس کوچ می‌کنند

در این پیامک آمده است: «با توجه به خاموش شدن بخش اجارۀ سامانه فعلی ایران املاک، از روز شنبه (۲۱ بهمن ۱۴۰۲) در استان شما و جایگزینی سامانه خودنویس (سامانه ثبت قرارداد‌های معاملات املاک و مستغلات کشور) بدین منظور جلسه آموزشی سامانه خودنویس (ویژه مشاورین املاک)، چهارشنبه (۱۸ بهمن) ساعت ۱۳ از طریق لینک برگزار خواهد شد».

از خرداد امسال امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای مالکان و مستاجران در سامانه املاک و مستغلات فراهم شد که البته با واکنش برخی مشاوران املاک مواجه شد. در ادامه از دی‌ماه سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir با هدف ثبت قرارداد رایگان اجاره راه‌اندازی و جایگزین سامانه قبلی شد. اخیرا هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که قصد داریم در آینده دسترسی مشاوران املاک به قرارداد‌های اجاره رایگان را نیز فراهم کنیم.

ایجاد امکان دسترسی تمامی مالکان و مستاجران به قرارداد اجاره، انتقاد برخی مشاوران املاک را در پی داشته که معتقدند این اقدام شرایط شغلی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به تضعیف صنف مشاوران املاک می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 17بهمن1402، کدخبر: 178253، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین