پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
میعاد صالحی می‌گوید که: مشکلی در ورود واگن‌های منطقه CIS به کشور نداریم. هیچ کمبود لوکوموتیوی نداریم، در هر شبانه روز، ۳۰۰ لوکوموتیو باری در کشور تردد می‌کند. بین سه تا ۵ روز بار را از سرخس تحویل می‌گیریم و در بندرعباس تحویل می‌دهیم و.. منتقدین می‌گویند که مدیرعامل راه آهن برای حوزه نرم افزاری و سخت افزاری ایمنی چه اقدامی صورت داده است و چه برنامه‌هایی برای تربیت نیرو و جذب نیرو در حوزه ایمنی داشته یا دارد؟ ممانعت از تقویت بخش خصوصی و میل به تصدیگری دولت بر خلاف تصمیم مقامات عالی نظام و قوانین بالادستی چرا در راه آهن دنباله گیری می‌شود؟ علت تلاش علنی برای بازگشت از خصوصی سازی و دولتی سازی مجدد بخش ریلی چیست؟ تلاش‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای فراوان برای نمایش رکورد شکنی‌های عمدتا گمراه کننده یا کذب برای چیست؟

شعارسال: اخیرا میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن مدعی شده است که در مسیر شمال-جنوب به تعرفه حمل کالا تخفیف دادیم. بین سه تا ۵ روز بار را از سرخس تحویل می‌گیریم و در بندرعباس تحویل می‌دهیم. مشکلی در ورود واگن‌های منطقه CIS به کشور نداریم. هیچ کمبود لوکوموتیوی نداریم، در هر شبانه روز، ۳۰۰ لوکوموتیو باری در کشور تردد می‌کند و ....

تعداد بازدید : 3

اما در مقابل، فعالان بخش و کارشناسان منتقد، نظرات دیگری دارند. کارشناسان می‌پرسند که مدیرعامل راه آهن برای ایمنی این بخش چه کرده است؟ اگر اقدام و برنامه‌ای در زمینه ایمنی انجام شده درخواست می‌شود برنامه ایمنی در راه آهن یک بار ارایه شود. مدیرعامل راه آهن برای حوزه نرم افزاری و سخت افزاری ایمنی چه اقدامی صورت داده است و چه برنامه‌هایی برای تربیت نیرو و جذب نیرو در حوزه ایمنی داشته یا دارد؟

از ادعای میعاد صالحی درباره نبود مشکل در حوزه حمل و نقل ریلی تا فغان فعالان صنعت و کارشناسان تخصصی

انجمن‌ها و تشکل‌های حمل و نقل ریلی کشور مهر ماه امسال (۱۴۰۲) در نامه‌ای به رئیس جمهور، از استمرار و تشدید افت در مهمترین شاخص‌های عملکردی بخش حمل ونقل ریلی در سال ۱۴۰۱ خبر داده بودند. در بخشی از این نامه که در رسانه‌ها منتشر شده، فعالان حمل و نقل ریلی همچنین به رویکرد مقامات و مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده و ممانعت از تقویت بخش خصوصی و میل به تصدیگری دولت بر خلاف تصمیم مقامات عالی نظام و قوانین بالادستی را علت این وضعیت بغرنج صنعت ریلی اعلام کرده و نوشته بودند: غیر از موارد پیش گفته که مختصرا نمایان گر افت جدی و بحرانی عملکرد بخش ریلی است، نکات نا امید کننده دیگری نیز در رویکرد‌های مدیریتی متولیان این بخش رایج است که از جمله آنها، می‌توان به تلاش علنی برای بازگشت از خصوصی سازی و دولتی سازی مجدد بخش ریلی بر خلاف قوانین و مقررات صریح کشور، افزایش نگران کننده آمار و شدت سوانح (که نشان گر رهاشدگی سازمان در راه آهن است)، رسوب سنگین مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی مانند سازندگان خطوط ریلی برای مدت نزدیک به یک سال و بعضا بیش از آن، قطع ارتباط راه آهن با بخش خصوصی و محدودسازی این ارتباط به صرفا چهار پنج جلسه نمایشی و بی حاصل در دو سال اخیر، قطع تقریبی ارتباط مدیریت ارشد با معاونین و مدیران راه آهن و انحصار دایره تصمیم گیران این سازمان بزرگ به دو سه شخص کم تجربه جدید الورود، تلاش‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای فراوان برای نمایش رکورد شکنی‌های عمدتا گمراه کننده یا کذب، دستاورد سازی از نتایج کار بخش خصوصی یا حتی سایر بخش‌های دولت و اقدامات نامطلوب دیگری اشاره نمود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین