پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
مدیر کل امور بانوان استانداری استان تهران گفت: با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت فرصت اشتغالزای برای روستائیان به وجود می آید و از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری می شود و یک کارآفرین می تواند توسعه پایدار داشته باشد.

شعارسال: ثریا شارقی مدیر کل امور بانوان استانداری استان تهران اظهار داشت: حمایت از زنان سرپرست خانوار و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعات مهم و محوری مورد توجه زنان است.

وی گفت: با حضور در شهرستان‌های استان تهران و بررسی مسائل و مشکلات بانوان از نزدیک در جریان امور قرارگرفته و زمینه را برای رفع مشکلات این قشر از جامعه با هماهنگی ارگان‌های مختلف فراهم می‌کنیم.

شارقی با اشاره به وضعیت، مسائل و مشکلات زنان و خانواده، بیان کرد: کارگروه‌های بانوان با مشارکت فرمانداران و روسای دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی می‌شود، تا مسائل و مشکلات زنان و خانواده را بررسی و حل کنند.

وی افزود: شناسایی زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و بازمانده از تحصیل، مسائل همچون سلامت زنان، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی زنان بخشی از مشکلات است که گریبان گیر زنان جامعه است، که با تشکیل کارگروه‌ها بخشی از آنها رفع می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری استان تهران تصریح کرد: در این کارگروه‌ها با آموزش مهارت و حرفه‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کرده و با شناسایی سرمایه‌گذاران زمینه بازاریابی محصولات و تولیدات داخلی را فراهم می کنیم.

وی تأکید کرد: ارتقای سطح آگاهی و توانمندی زنان خانواده یکی از راهکارهای حل مشکلات بانوان است و با تولید ملی آنان اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

شارقی گفت: با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت فرصت استغالزای برای روستائیان به وجود می آید و از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری می شود و یک کارآفرین می تواند توسعه پایدار داشته باشد.

وی با اشاره به سود این تسهیلات، بیان کرد: با تسهیلاتی که با سود ۳ الی ۴ درصد توسط دولت در دفتر روستائیان انجام‌شده به‌راحتی می‌توان کارآفرینی کرد و استفاده های لازم را برد.

مدیرکل امور بانوان استانداری استان تهران افزود: بانوان می‌توانند طرح را در روستاها تعریف کنند و با نرخ دریافت شده از صندوق امید و کمیته امداد طرح بررسی و در سطح روستا به اجرا دربیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال در سطح جامعه بیشتر آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد و سطح تولید داخلی به حدی خواهد رسید که نیاز به واردت از خارج نخواهیم داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قرچک آنلاین ، تاریخ انتشار خبر 20 آذر 1395، کدمطلب: 58216 ،www.gharchakonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین