پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۱۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان تهران گفت:استان تهران به عنوان یکی از مراکز اصلی باز توزیع قاچاق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
شعارسال: علی اکبر پور احمد نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش بسیار مخرب و ویران کننده قاچاق در تضعیف اقتصاد کشور اظهار داشت:بدون تردید قاچاق کالا یکی از جدی ترین و اصلی ترین معضلات کشور به شمار می رود که برای مهار و کنترل آن در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده، عزمی جدی و راسخ در میان دستگاه ها و نهادهای کشوری و استانی شکل گرفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تهران عنوان کرد:بدون تردید در این ارتباط، استان تهران به عنوان یکی از مراکز اصلی باز توزیع قاچاق از اهمیت بسیاری برخوردار است و با عنایت به تدابیر اتخاذ شده، توفیقات شایسته و برجسته ای نیز در امر مقابله با قاچاق حاصل شده که باید این روند با قوت و دوام مضاعف در آینده نیز استمرار یابد.

وی افزود:یکی از موارد اولویت داری که در بررسی ها و ارزیابی های مربوطه در استان تهران لحاظ می کنیم مشمول این موضوع می شود که نسخه واحدی برای شهرستان های ۱۶ گانه استان تهران نمی پیچیم.

* قاچاق در شهرستان های استان تهران دارای ساختاری متعدد و متغیر است

پوراحمد نژاد با تأکید بر این نکته که پدیده قاچاق در شهرستان های استان تهران دارای وضعیت متنوعی است، گفت: معضل قاچاق شهرستان های استان تهران بر اساس ساختارها، متغیر، متعدد و متنوع است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تهران عنوان کرد:به عنوان مثال، نگاه ما در حوزه قاچاق کالا در شهرستان های شرق استان تهران با نگاه و رویه ای که در این خصوص در شهرستان های غربی این استان حاکم و جاری بوده، از تفاوت های جدی و قابل تأملی برخوردار است.

وی شناسایی محیط را یکی از الزامات موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود:برای موفقیت هر چه بیشتر در عرصه مقابله و مبارزه با قاچاق کالا، شناسایی محیط و ارزیابی و آنالیز آن ضرورتی است که با دقت نظر بسیار به آن توجه خواهیم کرد.

* گمرگ و مسیرهای مواصلاتی اهمیت غرب استان تهران در مقابله با قاچاق را دوچندان می کند

پور احمد نژاد، وجود گمرک و مسیرهای مواصلاتی را سبب برجستگی مناطق غرب استان تهران عنوان کرد و گفت: شهرستان های غرب استان تهران به دلیل وجود مسیرهای مواصلاتی و استقرار گمرک از اهمیت ویژه ای در حوزه مبارزه با قاچاق برخوردار است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان تهران عنوان کرد:موقعیت استراتژیک غرب استان تهران باعث ترغیب بیشتر قاچاقچیان کالا به فعالیت در این محدوده می شود و بنابر اهمیت این موضوع، در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان تهران، وقت و انرژی بسیاری را برای رصد و بررسی شرایط حاکم بر شهرستان های غربیِ این استان صرف می کنیم.

وی افزود: نگاه فراگیر و همه جانبه از الزامات اصلی مقابله با قاچاق در استان تهران است و از نگاهِ مطلقِ جزیره ای و کم توجهی به دیگر مناطق اجتناب و پرهیز می کنیم، زیرا هدف اصلی قاچاقچیان کالا این است که در حاشیه تهران فعالیت کنند و در صورت احساس امنیت خاطر از سوی قاچاقچیان در نقاط دیگر استان تهران، انتقال و تمرکز فعالیت ها به دیگر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

پور احمد نژاد یادآور شد:با عنایت به این موضوع، تلاش می کنیم ارتباط منسجم و مطلوبی میان دستگاه های عضو ستاد و کمیسیون استان در شهرستان ایجاد و حفظ شود تا با ارتباط منطقی و معقولانه و مستمر میان دوایر، ادارت کل استانی و نهادهای فعال شهرستانی در اقصی نقاط این استان، از بروز هر گونه خلأ اطلاعاتی جلوگیری و پیشگیری کنیم و بدون تردید در صورت عدم گسست میان دستگاه ها و نهادهای فعال، حصول توفیقات بیشتری را در این عرصه شاهد خواهیم بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 آذر 1395، کدخبر: 3842092 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین