پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
اهمیت و جایگاه ورزش در ارتقای جامعه به سمت تعالی بر کسی پوشیده نیست اما همواره به گفته روسای هیئت های ورزشی، استان از کمبود اعتبارات و امکانات ورزشی رنج می برد.
شعارسال: اهمیت و جایگاه ورزش در ارتقای جامعه به سمت تعالی بر کسی پوشیده نیست و استان سمنان هم قدم های خوبی در رشته های مختلف ورزشی اعم از فوتبال، والیبال، تکواندو، ووشو، وزنه برداری و... برداشته است و ورزشکاران بسیاری نیز از این استان به تیم ملی راه یافته اند.

هیئت های ورزشی در استان سمنان با وجود مشکلات و دغدغه های فراوان مالی توانسته اند با زحمات زیاد و تلاش های بی وقفه در توسعه رشته های مختلف گام های موثری بردارند.

شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با برخی از روسای هیئت های ورزشی استان گفتگویی ترتیب داد که مشروح آن در ادامه آمده است:

* استعدادهای والیبال استان برای شکوفایی نیاز به اعتبارات بیشتر دارند

حجت الله صفاجو رییس هیئت والیبال استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای استعدادهای بسیار خوب ورزشی است، گفت: استان سمنان در این رشته ورزشی در مسابقات به خوبی درخشیده و به تیم ملی نیز راه یافته است.

رییس هیئت والیبال استان سمنان در ادامه افزود: 5 ورزشکار جوان و نوجوان در رشته والیبال از استان سمنان به اردوی تیم ملی دعوت شده و حضور یافته اند.

صفاجو با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری در این رشته در سال جاری بیان کرد: 2 تیم خواهران، 3 تیم برادران، 2 تیم ساحلی را به مسابقات کشور در 6 ماهه نخست سال جاری اعزام کرده ایم .

وی درخصوص تشکیل آکادمی والیبال در دامغان گفت: 35 ورزشکار در این رشته از استان سمنان با توجه به استعداد آنها شناسایی و انتخاب شدند و حدود یک سال است مربی بین المللی با آنها تمرین می کند.

رییس هیئت والیبال استان سمنان با بیان اینکه کمبود اعتبار باعث شده است که نتوانستیم پول مربی را پرداخت کنیم ، افزود: استعدادهای خوبی در استان وجود دارد که به دلیل اعتبارات کار کمتری می شود برای آنها انجام داد.

وی با اشاره به مشکلات مالی فراوان در هیئت های ورزشی گفت: از نظر مالی مشکلات فراوانی داریم چراکه برای برگزاری مسابقات از دیگران قرض گرفتیم و الان بدهکار هستیم و اعتباری هم نمی آید که آن را بدهیم .

صفاجو با بیان اینکه منابع مالی محدود است و امکان خریداری تجهیزات خریداری نیست، اظهار کرد: تجهیزات گران شده است و نمی توانیم با این وضعیت مالی شرایط را برای ورزشکاران محیا سازیم.

وی با انتقاد از اینکه سالانه بودجه و اعتبار خاصی از سوی فدراسیون نمی آید، افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری تنها 2 میلیون تومان از طرف اداره کل ورزش به ما تخصیص داده شده است که در این مدت فقط اعزام 4 تیم برای مسابقات را داشته ایم که هزینه 40 میلیونی را دربرداشته است.

صفاجو با اشاره به اینکه باشگاه مخصوص والبیال در استان وجود ندارد، بیان کرد: این مشکل حتی در تهران هم وجود دارد و اگر باشگاهی هم باشد اجاره ای است.

رییس هیئت والیبال استان سمنان همچنین تصریح کرد: باشگاه به صورت فصلی وجود دارد طوری که باید آن تیم را اسپانسر حمایت کند و هزینه را بپردازد.

* توپ فوتبالیست های استان در تور مشکلات/ نبود اسپانسر دغدغه اساسی فوتبال استان سمنان

علی رضاعلی رییس هیئت فوتبال استان سمنان نیز با اشاره به فعالیت ورزشکاران این رشته در سراسر استان سمنان گقت: حدود 8 هزار فوتبالیست در استان سمنان در این رشته بیمه شده اند که اکثرا فعالیت ورزشی دارند.

رییس هیئت فوتبال استان سمنان با اشاره به تیم های موجود در استان افزود: 12 تیم در لیگ بزرگسالان و 8 تیم جوانان، 8 تیم نوجوانان و 8 تیم نونهالان در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

رضاعلی با بیان اینکه تیم خردسالان دختر نیز برای اولین بار در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: این تیم در روزهای اخیر راهی مسابقات در شهرستان رامسر شدند.

وی درخصوص باشگاه بانوان در استان گفت: باشگاه اختصاصی بانوان در شهرستان های شاهرود، دامغان، گرمسار و سمنان وجود دارد تا تمرینات خود را در آنجا انجام دهند.

رضاعلی درخصوص فعالیت تیم ساحلی در استان سمنان گفت: چند سال گذشته تیم ساحلی را به استان سمنان آوردم که فعالیت خوبی داشتند و وقتی بنده از این استان رفتم انگار دیگر فعالیتی نداشتند.

رییس هیئت فوتبال استان سمنان همچنین تصریح کرد: استان سمنان در حال حاضر تیم ساحلی ندارد و این تیم در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از فوتبالیست های این استان به تیم ملی راه یافته اند، اظهار کرد: ورزشکارانی همچون امید عالیشاه، مرشدی زاده، علی حامدی، محمدصادقی و.... به تیم ملی راه یافتند.

رضاعلی در ادامه افزود: برای اعزام بانوان به تیم ملی نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا اعزام انجام شود.

وی با اشاره به عمده مشکلات و دغدغه های موجود در این رشته ورزشی بیان کرد: بودجه ای برای هیئت های ورزشی نمی آید و اگر هم تخصیصی صورت بگیرد خیلی ناچیز است.

رییس هیئت فوتبال استان سمنان با بیان اینکه اسپانسر ها در این استان کم هستند و تبلیغاتی صورت نمی گیرد، افزود: در ماه های اخیر با برخی اتفاقات مثبت ورزشی مانند صعود تیم هف سمنان به لیگ 2 باعث شد که کارخانه دارها برای حمایت مالی گام های مثبتی بردارند.

وی با اشاره به حمایت اداره کل ورزش جوانان استان بیان کرد: حمایت هایی صورت می گیرد اما باید جذب اسپانسر داشته باشند تا حامیان مالی در این حیطه وارد شوند.

رضاعلی درخصوص برگزاری مسابقات ملی فوتبال در سالن 15 هزار نفری شهر سمنان گفت: تجهیزاتی در سالن 15 هزار نفری داریم که می توانیم بازی های ملی هم در آنجا برگزار کنیم و چندین بازی نیز در آنجا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این استادیوم وجود چمن مصنوعی است، تصریح کرد: تیم هایی باید در آنجا مسابقات خود را برگزار کنند که با چمن مصنوعی آشناییت داشته باشند .

رییس هیئت فوتبال استان سمنان با اشاره به اینکه چمن طبیعی در ورزشگاه تختی سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان هم موجود است، افزود: منتهی برای برگزاری مسابقات ملی ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان مناسب است که در حال حاضر هم مسابقات لیگ 2 در آنجا برگزار می شود.

* از وعده های توخالی مسئولان تا تعصیلی 5 ساله پیست موتورسواری استان

حسین ترحمی رییس هیئت موتورسواری و اتومبیل سواری استان سمنان با انتقاد از عدم حمایت مسئولین از هیئت های ورزشی گفت: پیست موتور سواری استان سمنان از سال 90 تاکنون در انتظار اعتبار است.

وی در ادامه افزود: اعضای هیئت موتور سواری استان در حد توان خود در طول این مدت کارها را پیش بردند و تقریبا 20 درصد از کارها باقی مانده است.

ترحمی با اشاره به اینکه در سال 92 با پیگیری های صورت گرفته شده دستور بودجه 300میلیون تومانی برای تکمیل این پیست از سوی استاندار اسبق صادر شد، بیان کرد: این بودجه به دلایل عدم پیگیری اداره مربوطه محقق نشد تا سال گذشته که از فرمانداری درخواست کردیم 50 میلیون تومان اعتبار به ما دهند که با این هزینه فاز اول پیست را برای برگزاری مسابقه چند جانبه افتتاح کنیم که این هم محقق نشد.

رییس هیئت موتورسواری استان سمنان با بیان اینکه از سال 90 تا 94 فقط 4 میلیون تومان اعتبار از سوی اداره ورزش به ما تخصیص داده شد، گفت: در این مدت 400 میلیون تومان فقط کار کارشناسی انجام شده است و این مبلغی که اداره ورزش به ما داده حتی پول کاغذ هم نیست.

وی با اشاره به شرایط نامناسب پیست برای تمرینات موتورسواران، گفت: تپه ها شرایط مناسبی ندارند و فقط یک موتور می تواند روی آن حرکت کند.

ترحمی تصریح کرد: در حال حاضر نیز این پیست به اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان نیاز دارد که فاز اول آن برای برگزاری مسابقات آماده شود.

رییس هیئت موتورسواری استان سمنان با بیان اینکه در سمنان به علت نداشتن پیست موتور کراس، موتور سوار هم نداریم، گفت: موتور سوارن در جاهای دیگر تمرینات خود را انجام می دهند

وی با بیان اینکه 4 موتور سوار خوب در استان فعالیت دارند که برای مسابقات کشوری اعزام می شوند، اظهار کرد: در رشته موتور سنگین بالای هزار سی سی نیز حدود 40 موتور سوار ثبت نام داریم.

ترحمی با اشاره به اینکه حمایت اداره کل ورزش ضعیف است و بودجه و امکانات نمی دهد، گفت: مسئولین به این رشته جذاب و مردم پسند و هیجانی بیشتر اهمیت دهند و ما را یاری رسانند.

وی در ادامه افزود: در مواقع برگزاری مسابقات نیز موانعی سر راه وجود دارد به علت خاص بودن این رشته چه موتور و اتوموبیل هماهنگی جهت برکزاری مسابقات خیلی مشکل است چراکه همه دستگاها اعم از اداره ورزش فرمانداری نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی شهرداری اورژانش آتش نشانی و... همکاری کنند.

رییس هیئت موتورسواری استان خواستار حمایت مالی و حمایت های جانبی و اداری در برگزاری مسابقات شد و گفت: مسئولین باید نگاه مهربانانه و ورزشی به این رشته خاص داشته بامشد تا بتوانیم برنامه های بهتری بررای جوانان و نوجوانان داشته باشیم .

* نبود امکانات و تجهیزات، عامل ضعف وزنه برداری استان سمنان

احسان دعاجو رییس هیئت وزنه برداری استان سمنان با اشاره به فعالیت وزنه برداران در 2 سالن ورزشی استان گفت: 2 سالن ورزشی وزنه برداری در شهرستان های سمنان و دامغان وجود دارد که وزنه برداران در آنجا تمرینات خود را انجام می دهند.

رییس هیئت وزنه برداری استان سمنان با انتقاد از تعداد کم سالن های وزنه برداری در استان، افزود: بجز دامغان و سمنان، سایر شهرستانها سالنی برای تمرین ندارند و نمی توانند تمرین کنند.

دعاجو با بیان اینکه تعداد وزنه برداران استان با توجه به اینکه یکی از پر مدال آورترین رشته های ورزشی کشور است به 30 نفر نیز نمی رسند، اظهار کرد: نداشتن سالن های مجهز به دستگاهای مختص وزنه برداری دلیل اصلی این موضوع است.

وی درادامه افزود: متاسفانه در دوره های قبل هیچ اقدامی برای داشتن سالن اختصاصی برای وزنه برداری در شهرستان های دیگر این استان صورت نگرفته است.

دعاجو با بیان اینکه امکانات و تجهیزات سالن وزنه برداری سمنان برای 50 سال پیش است، گفت: تمام تخته های موجود در آنجا شسکسته است و طوری که نمی شود در آن سالن تمرینات را انجام داد.

وی با اشاره به کبود اعتبارات هیئت های ورزشی بیان کرد: مسئله اصلی اعتبارات به فدراسیون برمی گردد که در سال 95 یک کمک جزئی کرده است که یک سوم هزینه اعزاممان بوده است.

رییس هیئت وزنه برداری استان سمنان در ادامه اظهار کرد: 3 اعزام از استان صورت گرفته که هزینه 6 میلیون تومانی در برداشته است.

* مهمترین مشکل ژیمناستیک استان فقدان تجهیزات کمک آموزشی است

محمد ایزدفر رئیس هیئت ژیمناستیک استان سمنان هم با بیان اینکه در سال جاری فقط حدود 4 میلیون تومان برای تجهیز شهرستان های مهدیشهر، شاهرود و گرمسار هزینه شده است گفت: چنانچه سایر شهرستانها هم اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کنند تلاش می کنیم به انها نیز کمک ناچیزی انجام دهیم.

وی در خصوص عملکرد وزیر سابق ورزش و جوانان نیز گفت: تمام وزرا شبیه به هم هستند و رفتنشان چندان تغییری ایجاد نمی کند.

ایزدفر با ابراز امیدواری نسبت به افزایش کمک ها افزود: این اقدام بسیار خوب و مثبت بود اما تمام کمک هایی که برای تجهیز صورت می گیرد ناچیز است به طوری که در سال گذشته فقط 2 میلیون تومان پرداخت شد.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان سمنان با کسب رتبه نخست استان در عضو گیری رشته ژیمناستیک اشاره کرد و گفت: از لحاظ فدراسیون ما رتبه عالی را داریم و در حالی که سالهای قبل در مسابقات کشوری در رتبه های آخر قرار داشتیم امسال و سال گذشته به صدر مسابقات یعنی رتبه اول و دوم دست یافتیم.

وی مهمترین مشکلات این رشته ورزشی را کمبود تجهیزات کمک آموزشی دانست و تصریح کرد: رشته ژیمناستیک نیاز به وسایل کمک آموزشی دارد تا نوجوانان بتوانند با تمرین بر روی آنها آمادگی لازم برای وسایل اصلی را کسب کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 28 مهر 1395، کدخبر: 926275، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین