پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
مردم به خیابان امده و با شعارهای که نوشته بود، آب دیشموک ناسالم، سلامتی افراد سلامتی جامعه است، محض رضای خدا به داد ما برسید، با این آب دچار مرگ تدریجی هستیم، آب قابل خوردن نیست و …. به وضعیت ناسالمی آب شرب شهر دیشموک اعتراض کردند.

شعار سال:ناسالمی آب شرب شهر دیشموک مسئله ای که سالهاست مردم را آزار می دهد و بسیاری از شهروندان به این دلیل دچار بیماری سنگ کلیه شده و هر روز خبری از گوشه ای از شهر میرسد که فلان شخص عمل سنگ کلیه انجام داده است و تعداد انها هم کم نیست.

عده ای هم که با تمام توان خود و با هر وسیله و هر راهی شده است تلاش می کنند تا از بیرون شهر آب را به طرز و شکل که در عکس ذیل مشاهده می کنید، تهیه و تامین کنند.


بارها ما از طریق رسانه خود تلاش کردیم تا مسئولان شهرستانی و استانی را درجریان گذاشته و همین امر هم صورت گرفت و همه مسئولان استانی در جریان ناسالمی آب شرب شهر دیشموک هستند و بنا بر گزارش رسیده از عضو شورای شهر این مسئله به وزارت نیرو هم کشیده شد.

جلسات زیادی از سوی مسئولان صورت گرفت ولی گویا ماحصل آن بهره برداری و استفاده چشمه ده ورگ در دستور کار قرار است صورت پذیرد تا ان شاء الله مدتی کوتاه این مشکل برطرف شود چه بسا مسئولانی فکری بهتر بیاندیشند.

ولی مسئله اینجاست که برخی از مردم و حتی امروز یکی از اعضای شورای شهر هم سوگند یا کرد که آب این چشمه دردی از مردم دوا نمی کند و باید تدابیری جدی‌تری اندیشیده شود.

هرچند مسئولان بیان دارند: این مُسَکنی است تا مدتی قریب به فروردین۹۶ شاید مسئله حل شود.

و اما امروز مردم شهر دیشموک دیگر خسته شده و در قالب تجمع اعتراض امیزی جمع شده و از مسئولان استانی درخواست حل این معضل بزرگ را کردند.


مردم به خیابان امده و با شعارهای بدست که نوشته بود، آب دیشموک ناسالم، سلامتی افراد سلامتی جامعه است، محض رضای خدا به داد ما برسید، با این آب دچار مرگ تدریجی هستیم، آب قابل خوردن نیست و . به وضعیت ناسالمی آب شرب شهر دیشموک اعتراض کردند.


شهروندان از ناسالمی آب شرب شهر انتقاد و گلایه داشته و اقدام سریع مسئولان استانی را خواستار شدند.

ایرج پذیرش عضو شورای شهر دیشموک از کمتر کسانی از مسئولان بود که پا به پای مردم برای خواسته‌ی بحقشان ایستاد، در تجمع شرکت کرده و خواستار حل مشکل مردم در اسرع وقت شده است.

ایرج پذیرش که عضو شورای اسلامی شهر دیشموک هستند در مصاحبه گفته: طی ۲ سال است که بر اثر نامه‌نگاری با آبفای شهرستان و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل آب شرب شهر دیشموک را اطلاع رسانی کردیم اما مسؤولان با وعده‌های سر خرمن جواب ما را می‌دهند.


وی گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته آقای لدنی قول مساعد بر رفع این مشکل را در نشست با شورا در دیشموک داده بودند اما وقت داده شده تمام شد و این بار با وعده انتقال آب دهورگ به درون منبع آبی قصد متفی شدن رفع آب شرب را در دستور کار خود قرار دادند.

عضو شورای اسلامی شهر دیشموک در میان مردم تجمع شده گفت: آب دهورگ از آب شرب شهر دیشموک ناسالم‌تر است و دارای رطوبت بالا است و انتقال آن به درون منبع آبی جهت آب شرب شهر از یک طرف سرزدن بر قول مسؤولان است و از طرف دیگر این آب هیچ دردی را دوا نمی‌کند.


شهروند دیگری گفت: بخدا من یک کلیه دارم و اگر مسئولان فکری به حال ما نکنند، با این وضعیت همین یکی را هم از دست خواهم داد.

حالا چند سوال از مسئولان محترم:

با گذشت سالهای طولانی آیا حق این مردم اختصاص بودجه لازم جهت حل معضل به این بزرگی نیست؟!

مسئولان محترم چه کردید و چه تدابیری دارید؟

مسائل شخصی و سیاسی حزب و جناحی که از سوی شما مسئولان منجر به خلل به امر خدمت رسانی به مردم می شود، چه هستند و چرا مردم با این مسائل ضربه ببینند؟

چه مسائی در بین عده‌ای وجود دارد که نه ما و نه مردم باید بدانند و شاید هم میدانند ولی شفاف نیست؟!

این گزارش بصورت خلاصه تنظیم شده است وحتی از ذکر بسیاری از موارد خودداری کردیم و برای اطلاع عموم و رساندن انتقاد مردم به گوش مسئولان به ویژه استاندار محترم است، انصافاً در غیر اینصورت غرضی را شامل نمی شود.

جدای از خیلی از مسائلی که در این میان وجود دارد، امیدواریم با نگاه جدی استاندار محترم، فرمانداری کهگیلویه و بخشدار و مسئولان تلاشگر دیشموک هر چه زودتر این مسئله حل شود چرا که در غیر اینصورت رد آینده نزدیک دچار بحرانی سلامتی در شهر دیشموک خواهیم بود و گواه این امر مردم ساکن در شهر هستند.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر اعتراض جدی مردم به صورت آشکار در سطح شهر بیشتر خود را نشان می دهد و در قالب تجمع محترمانه و در سایه آرامش مسئولان را تحت فشار می دهند.

تصاویر تکمیلی:











با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بهارنما، تاریخ 5 دی 95، کد مطلب: 162955: www.baharnama.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین