پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایرالکو موظف به کاهش آلایندگی خود شد، گفت: این شرکت تا امروز ۹۶ دیگ آلاینده که گاز کلر از خود متصاعد می‌کرد، از دور خارج و متعهد شد تا پایان سال تمامی دیگ‌های آلوده خود را از مدار خارج کند.

شعارسال: معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات مردمی رئیس‌جمهور در اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان اراک یکی از شهرهایی است که در سه سال گذشته اقدامات خوبی در راستای حوزه زیست محیطی انجام داده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسئله آلودگی هوای اراک از این پس مازوت از سوخت نیروگاه شازند حذف می‌شود همچنین بنزین یورو ۴ در همه جایگاه‌های سوخت اراک و گازوئیل یورو ۵ در ۱٫۵ سال گذشته عرضه شد و پایش مداوم واحدهای صنعتی از جمله اقدامات دولت به منظور کاهش آلودگی هوای این شهر بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: همچنین صنایع بزرگی مانند ایرالکو موظف به کاهش آلایندگی خود شده‌اند و این شرکت تا امروز ۹۶ دیگ آلاینده که گاز کلر از خود متصاعد می‌کرد از دور خارج و متعهد شد تا پایان سال تمامی دیگ‌های آلوده خود را از مدار خارج کند.

ابتکار بیان کرد: گازسوز شدن کوره‌های آجرپزی در این شهر و تمامی اقدامات انجام شده سبب کاهش روزهای آلوده در اراک شده است. باید در راستای کاهش آلودگی هوا در اراک این‌گونه اقدامات ادامه‌دار بوده و توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقاء سطح استانداردهای صنایع در این مسیر ضروری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مسئله ریزگردها به سبب وجود و معضل گرد و غبار است که به دلیل خشکسالی‌ها، شرایط اقلیمی این شهر و ورود گرد و غبار از کشور همسایه (عراق) تشدید شده که دولت برای برطرف‌کردن آن برنامه دارد اما اجرای آن نیازمند زمان و شکیبایی است.

ابتکار همچنین با اشاره به افزایش روزهای آلوده ناشی از گرد و غبار در اراک عنوان کرد: افزایش این پدیده امسال به سبب نبود بارندگی و موارد اشاره شده است. نیروگاه شازند دیگر از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌کند چراکه این امر به دستور رئیس‌جمهور است و همچنین مسئله تالاب میقان اراک و احیای آن هم بنابر تاکید رئیس جمهور نیازمند حقابه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: مذاکراتی به همین منظور و تامین حقابه با وزیر نیرو انجام شده چراکه این تالاب بسیار مهم و ارزشمند است و اگر خشک شود به کانون گرد و غبار تبدیل می‌شود.

ابتکار ادامه داد: احیای تالاب میقان از برنامه‌های دولت یاردهم است و اعتبارات مورد نیاز در این زمینه به‌طور حتم پیش‌بینی و موضوع حقابه پیگیری می‌شود تا این تالاب به وضعیت متعادل و مناسبی برگردد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اخبار روزانه استان مرکزی، تاریخ انتشار: 2آبان1395، کدخبر: 22164: www.markazidaily.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
در عمل که اتفاقی نیفتاده خانم ابتکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین