پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
ئیس شورای شهر اراک گفت: مدعیان آلوده نبودن آندسازی توضیح دهند که اگر آندسازی آلاینده نیست چرا سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای انتقال به شهرک صنعتی خیرآباد دریافت کرده‌اند و اگر قبول دارند که آلوده است پس طرح دعوی و شکایت از محیط زیست و شورا برای اثبات صنعت سبز بودنش چیست؟

شعار سال:


اسماعیل تاج آباد رئیس شورای شهر اراک در پنجمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با تاکید بر لزوم پیگیری مصوبات گفت: نباید تنها در سخن وعده داد باید این وعده‌ها را به مرحله اجرا رساند.

وی با اشاره به نقش تالاب میقان در ایجاد آلودگی هوای اراک تصریح کرد: 12 هزار هکتار از کویر میقان براساس نظر کارشناسان از نظر بیولوژیک مرده محسوب می‌شود و با کوچکترین وزش باد طوفان سدیم را در آسمان این کلانشهر شاهدیم.

رئیس شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: در قالب یک طرح جامع 12 هزار هکتار باقی‌مانده را درنیابیم سرنوشتی مشابه 12 هزار هکتار نابودشده در انتظار آن است.

تاج آباد ادامه داد: براساس مصوبه اگر بنا باشد شرکت املاح سالانه 50 هکتار از این کویر را بیابان‌زدایی کند برای تنها همین 12 هزار هکتار نیازمند 240 سال زمان است.

وی افزود: مردم ما مطالبه‌گر هستند و در رابطه با وعده‌هایی که به آنها داده می‌شود توضیح می‌خواهند، زمانی که رئیس جمهور مژده قطع سوخت مازوت نیروگاه شازند را به مردم اراک داد برایم تعجب آور بود چراکه چندین بار این مژده را شنیده بودیم.

رئیس شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: سال گذشته خبر از عدم مصرف مازوت دادیم امسال گزارش و آمار را می بینیم که هنوز نیروگاه مصرف مازوت داشته است؛ اگر بنا باشد چندین بار جشن بگیریم و در خفا به همان روند ادامه دهیم که نمی‌شود! چرا نظارت و پیگیری نداریم؟ شعور مردم را چگونه تحلیل می کنیم؟

تاج آباد تاکید کرد: مدعیان آلوده نبودن آندسازی توضیح دهند که اگر آندسازی آلاینده نیست چرا سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای انتقال به شهرک صنعتی خیرآباد دریافت کرده‌اند و اگر قبول دارند که آلوده است پس طرح دعوی و شکایت از محیط زیست و شورا برای اثبات صنعت سبز بودنش چیست؟

وی در پایان با اشاره به توسعه فضای سبز کلانشهر اراک براساس مصوبه هیئت دولت گفت: در رابطه با ایجاد 700 هکتار فضای سبز در اراک طبق مصوبه هیئت دولت باید نحوه تامین آب و جا یابی زمین مورد نیاز برای آن تعیین تکلیف شود


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار 18 آبان 1395، کد مطلب: 325969: www.tabnakmarkazi.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین