پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار توقف پروژه احداث تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران شد و از آن به عنوان ضرورتی برای حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از تهدید حیات جاده زیبای چالوس یاد کرد.

شعار سال : محمود دادگو گفت: متاسفانه برغم بارها تذکر و تقاضا از مسئولان برای واکنش به احداث تونل انتقال آب اما متولیان امر سکوت کرده‌اند و شاهد رقم خوردن پروژه ای هستیم که به بهای سیراب کردن تعدادی از انسانها اما مرگ محیط زیست و تخریب اکوسیستم را رقم می زند.

وی افزود: جای بسی سوال و انتقاد است که چرا پیوست‌های فرهنگی و زیست محیطی برای این پروژه میلیاردها تومانی تهیه نشده و وزارت نیرو برای سیراب کردن شهروندان تهرانی کمر به اجرای طرحی بسته است که موجب خشکیدگی حداقل 30 کیلومتر از بستر رودخانه قدیمی کرج می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال عملیاتی شدن این پروژه، حیات هزاران اصله درخت و انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض نابودی و خطر قرار می گیرد، ادامه داد: در راس این آسیب ها، خشکیدگی چاه‌ها و قنات ها و سفره‌های آب زیر زمینی است که از رودخانه کرج تغذیه می‌کنند و باید بگوییم که تهران سیراب‌تر و کرج تشنه‌تر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان البرز، خواستار بازگوی مشکلات و آسیب‌های ناشی از اجرای پروژه انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران از سوی مسئولان امر شد و گفت: انتظار می‌رود که این طرح با صدور دستور ویژه از سوی دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی یا وزیر نیرو متوقف گردد تا با بررسی مجدد تبعات و زیان های مادی و معنوی آن، بتوانیم تصمیم مناسب تری برای تامین آب مورد نیاز تهرانی بگیریم.

وی با اذعان بر اینکه دست از پیگیری برنخواهم داشت و در برابر این فاجعه زیست محیطی سکوت اختیار نمی کنم، اظهارکرد: از تشکل های مردم نهاد و فعالان محیط زیست انتظار می‌رود از پتانسیل‌ها و ظرفیت خویش برای انعکاس فریاد مظلومیت جاده چالوس به مقامات کشوری بهره جسته و بستر مناسب برای جلوگیری از تداوم اجرای آن را فراهم کنند.

دادگو در پایان گفت: اجرای این طرح در شرایطی پیش می‌رود که کرج هر روز تشنه‌تر از دیروز است و کیفیت آب شرب مصرفی مناطقی همچون فردیس، ده حسن آباد، کلاک و... از کیفیت لازم برخوردار نیست و در چنین شرایطی، آب زُلال رودخانه کرج برای تهرانی ها به سوغات برده می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 7 آذر 1394 کد مطلب: 949-3890-5،www.alborz.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
چه عجب؟ یکبار از حقوق شهروندان کرجی در برابر پایتخت نشینان دفاع شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین