پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
قائم مقام وزیر نیرو گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه بخش آب نیمه کاره و برزمین مانده وجود دارد.
شعارسال: ستار محمودی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شهرهای گروه الف در بابل، ضمن قدردانی از استاندار مازندران ، همه مسئولان استان در بخش نیرو و نیز نمایندگان مردم شهرهای گروه در مجلس شورای اسلامی، گفت: با تشریح آب استان از سوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با سیمای آب مازندران وضعیت منابع آن آگاه شدم و البته برنامه هم در کلان و بر اساس افق زمانی سال ۱۴۲۵ و ۱۴۴۰ تنظیم شده است.

محمودی، با بیان اینکه ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه بر زمین مانده داریم که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای آن خرج شده و در عین حال اگر این مبلغ به بانک منتقل می شد با بهره ۱۸ درصد ،بهره بالایی برای این هزینه ها به دست می آمد.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله باید بتوانیم گروهی از این پروژه های بر زمین مانده را افتتاح کنیم، ادامه داد: خوشبختانه دولت دستگاه های اجرایی را الویت بندی کنند ولی مهم این است هر سال بتوانیم گروهی از این پروژه ها را بهره برداری کنیم.

قائم مقام وزیر نیرو ابراز داشت: قبل از انقلاب معمولا سه و چهار سد را با وجود فراوانی پول و جمعیت اندک باهم آغاز نمی کردند چون این کارموجب افزایش تورم می شد.

این مقام مسئول درباره مشکلات آب شرب روستاهای بخش بابلکنار و گتاب گفت: گتاب به شکل مطالعاتی و بابلکنار به صورت مجتمع آبرسانی دیده شده و اینکه متولی این کار آب منطقه ای است یا آب روستایی در این باره در ظرف مدت یک هفته آتی تعیین تکلیف شود تا پیگیر ها ی مرحله به مرحله صورت گیرد.

محمودی، درباره مشکل فاضلاب شهر بابل گفت: همواره شهرهای خطه شمال و جنوب ( شهرهای ساحلی ) به دلیل عدم جذب زمین معضل فاضلاب دارند و بایستی اولویت ها داده شود و زمانبندی، شیوه کار و تامین مالی آن اعلام و هر جا که نیاز به کمک مجلس است هم اقدام شود.

وی درباره ادامه پروژه های سد هزار، سد البرز و سجاد رود ، بر ضرورت توجه به شفاف سازی روند پیشرفت و پیگیری برای رفع گلوگاه ها در این جلسات تاکید کرد.

قائم مقام وزیر نیرو، درباره برداشت شن و ماسه از بستر و حریم رودخانه ها و نامه هایی که از سوی مسئولان و استان به وزارت نیرو رسیده است، گفت: ما باید نظارت کنیم تا به مورفولوژی رودخانه ها آسیب وارد نشود، ازسوئی برای جلوگیری از آسیب سیل و آسیب اجتماعی نصب تابلو در حریم و حدود رودخانه ها ضروری است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 دی 1395، کدخبر: 3862767 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین