پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
شهرستان فهرج با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر همچنان چشم‌ انتظار به راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک است.

شعار سال: فهرج با جمعیتی افزون بر 70 هزار نفر یکی از مناطق کمتر توسعه‌یافته استان کرمان به شمار می‌رود که در چند سال گذشته از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد و با این اقدام ادارات زیادی در این شهرستان راه‌اندازی و خدمات رسانی خود را به مردم سختکوش این منطقه آغاز کردند.

با وجود اینکه راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک ‌در شهرستان فهرج مصوب شده است، اما تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده و شهروندان فهرجی باید روزانه مسافت زیادی تا شهرستان بم برای پیگیری امور خود طی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر فهرج اظهار داشت: در سال93 مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اعلام کرد که راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک فهرج در سال 94 در اولویت کاری است.

وی افزود: با وجود اولویت‌های شهرستان فهرج به لحاظ داشتن 16 هزار پرونده ثبتی تا سال 93 و فاصله زیاد دورترین روستای این شهرستان ایاب و ذهاب نزدیک به 300 کیلومتر، تاکنون اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان فهرج راه‌اندازی نشده است.

مصطفی شهمرادیعنوان کرد: همچنین ساکنان فهرج باید برای ثبت ازدواج به دفاتر شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند

رئیس شورای اسلامی شهر فهرج گفت: فهرج یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه استان به شمار می‌رود و نبود اداره ثبت اسناد و املاک مردم را با‌ مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.

وی افزود: طبق آماری که در سال 93 داده شد پرونده‌های ثبتی شهرستان فهرج 16 هزار‌ مورد بود و دارای بیشترین بعد مسافت نسبت به شهرستان‌های همجوار که شهروندان باید طی کنند تا به اولین اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان بم مراجعه کنند.

شهمرادی عنوان کرد: سفر مدیرکل ثبت و اسناد استان کرمان به شهرستان فهرج که از مدیران جهادی و فعال است، سبب خوشحالی مردم و مسئولان این خطه شد و درخواست داریم وعده خود را در مورد راه‌اندازی ثبت و اسناد فهرج عملیاتی کنند.

شهمرادی در پاسخ به این سئوالی که چرا تاکنون برای راه‌اندازی دفتر ازدواج و ارائه مجوز در فهرج نیاز سنجی نشده است، ابراز داشت: با وجود اینکه در سامانه ثبت اسناد و املاک نیازسنجی برای راه‌اندازی مراکز ازدواج انجام شده، اما شهرستان فهرج جزو آنها نیست.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای که از دفتر شورای اسلامی فهرج به مدیرکل ارسال شد، پاسخ دادند یکی از دفاتر ازدواج از شهرستان همجوار نرماشیر طی روزهای شنبه و یکشنبه به فهرج می‌فرستند.

شهمرادی عنوان کرد: این امر سبب نارضایتی شوراها و مردم و مسئولان است و چنین تصمیمی را نمی‌پذیرند و امیدواریم بهترین تصمیم در اسرع وقت و سهمیه خاص برای فهرج گذاشته شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مجله اینترنتی کهلیک، تاریخ 22 فروردین 95، کد مطلب: 203353: www.kahlek.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین