پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی استان البرز گفت که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه شیوه های نوین آبیاری در سطح یک هزارو 724 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

شعار سال: حجت الله رضایی روز دوشنبه افزود: با در نظر گرفتن کمبود منابع آبی در سال های اخیر، استفاده از روش های نوین آبیاری امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، به همین منظور لازم است تدبیری اندیشیده شود تا روش های نوین و کم مصرف با بازده بالا جایگزین روش های سنتی آبیاری در بخش کشاورزی شود.
وی اظهار داشت: استان البرز با توجه به شرایط مناسب کشاورزی، پتانسیل بالایی را در این حیطه داراست و در این راستا مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان البرز با توجه به سیاست های کلی دولت که افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصارف منابع آبی است تسهیلات بلاعوض را در اختیار کشاورزان قرار می دهد.
رضایی ضمن تببین این موضوع اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در سطح یک هزارو724 هکتار از اراضی زیر کشت استان البرز شیوه های آبیاری نوین به اجرا درآمده که بالغ بریک هزارو 154 هکتار از این طرح ها بصورت 100 درصد اجرا شده و در حال بهره برداری است و بیش از 570 هکتار از اراضی نیز دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است که امید است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی البرز افزود: در این زمینه شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد به دلیل وسعت اراضی قابل کشت و با توجه به شرایط آب و هوایی گرم بیشترین اراضی تجهیز شده را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار داشت: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله و ماده 145 برنامه پنج ساله توسعه و در راستای بهینه سازی مصارف آب و توسعه روش های نوین آبیاری، این مدیریت اعتبارات مورد نیاز در این خصوص را در اختیار کشاورزان قرار داده است.
رضایی گفت: سال گذشته علیرغم تصویب 105 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های نوین آبیاری در استان فقط 13 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها تخصیص یافت که حدود 10 درصد اعتبار تصویب شده بود.
وی اضافه کرد: از محل این اعتبار توانستیم 970 هکتار طرح های نیمه تمام آبیاری نوین را اتمام و یا تحویل موقت دهیم.
از سطح حدود 74 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان البرز تا کنون حدود 12 هزار و 500 هکتار به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 4 بهمن 1395، کد مطلب: 82398394 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
کار درست اینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین