پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو پس از قرائت نماز در مصلای تهران، روی دوش شهروندان تهرانی تشییع و در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) آرام گرفتند.

شعارسال: آیین بدرقه، تشییع و خاکسپاری ۱۶ آتش نشان شهید حادثه ساختمان پلاسکو، صبح دوشنبه با حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز شد.

در ادامه نماز شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو به امامت آیت الله امامی کاشانی اقامه شد.در همین حال، بیش از ۱۰۰ نفر از آتش‌نشانان با لباس‌های فرم در صفوفی منظم در مقابل ورودی شبستان مصلای تهران به احترام همکاران شهیدشان ایستاده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهور، شهردار تهران، دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر دادگستری و جمعی از شخصیت‌های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان در مراسم حضور دارند.

در ادامه پیام رهبر معظم انقلاب در تجلیل از فداکاری شهدای آتش نشان قرائت شد.شهروندان قدرشناس تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهایی با عکس شهدای آتش نشان بر ادامه راه آنان تاکید کردند.صحن داخلی مصلای تهران از جمعیت پر شده است و بخشی از مردم در فضای شبستان بیرون مستقر شده اند. با این حال لحظه به لحظه بر جمعیت شهروندان اضافه می شود.

براساس برنامه ، پیکرهای پاک ۱۶ شهید آتش نشان حادثه پلاسکو پس از اقامه نماز از مصلای امام خمینی(ره) به سمت خیابان مفتح شمالی و شهید مطهری تشییع و از آنجا به بهشت زهرا(س) انتقال داده می شود.پیکرهای مطهر شهدای آتش نشان در قطعه ۵۹ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز از اعمال محدودیت های ویژه ترافیکی به منظور برگزاری باشکوه آیین تشییع شهدای آتش نشان در محدوده مصلای امام خمینی (ره) خبر داد.درهمین ارتباط، آیین بزرگداشت شهدای آتش نشان روز چهارشنبه ۱۳ بهمن از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۶:۱۶

*پایان مراسم خاکسپاری شهدای آتشنشان

۱۳ پیکر پاک شهدای آتش‌نشان که در حادثه ساختمان پلاسکو جان خود را از دست دادند در حضور مردم و خانواده‌هایشان در مجاورت قطعه ۵۰ بهشت زهرا به خاک سپرده شدند و پیکر ۳ شهید دیگر نیز به شهرستان‌های زادگاه‌شان انتقال پیدا کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۵:۴۸

*انتقال پیکر سه آتشنشان شهید به زادگاهشان

پیکر سه تن از آتشنشان های شهید برای خاکسپاری به زادگاهشان (اراک، رضوانشهر گیلان و اسلامشهر) منتقل شد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۵:۲۴

*پیکر ۴ شهید دیگر به خاک سپرده شد

۴ پیکر دیگر از شهدای آتش‌نشان وارد محوطه قطعه ۵۰ شد و درمیان سیل اشک و آه خانواده‌ها به خاک سپرده شد. با دفن این پیکرها؛ تاکنون پیکر ٧ شهید آتش‌نشان در خاک آرام گرفته است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۵:۲۳

*آتش نشانان حادثه پلاسکو در بهشت زهرا آرام گرفتند

پیکرهای مطهر شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو بعد از وداع باشکوه ملت عزادار و قدرشناس ایران در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) و در کنار شهدای مدافع حرم، آرام گرفتند.

ابدان مطهر ۱۳ شهید آتش نشان حادثه پلاسکو روز دوشنبه پس از تشییع و بدرقه بی نظیر مردم شهیدپرور تهران در مصلای امام خمینی(ره)، برای همیشه در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شدند. سه شهید دیگر آتش نشان نیز برای خاکسپاری به زادگاه خود منتقل شدند.

براین اساس شهیدان رضا نظری، بهنام میرزاخانی و علیرضا سفی زاده به ترتیب برای تشییع و خاکسپاری به اراک، ورامین و اسلامشهر منتقل شدند. خودروهای حامل پیکرهای مطهر ۱۳ شهید آتش نشان حادثه پلاسکو با استقبال گسترده مردم عزادار ایران وارد قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) شد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۴:۲۸

*برگزاری مراسم تدفین سه شهید

مراسم تدفین سه نفر از شهدای آتش‌نشان آغاز شده است. مردم با شعار "یا حسین... یا حسین" با خانواده‌های عزادار همراهی کرده و بر پیکرهایی که در بالای دست‌ها درحرکتند؛ درود می‌فرستند. پس از باز کردن در تابوت‌ها نیز برخی خانواده‌های شهدای آتش‌نشان با بی‌قراری از داربست بالا رفته و خودشان را به سر مزار رساندند..

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۳:۱۸

*پیر و جوان، داغدار آتشنشان های شهید

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۳۵

*به احترام شجاعت و از جان گذشتگی

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۳۴

*انتظار در بهشت زهرا برای وداع آخر

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۳۳

*انتقال پیکر شهدای آتش نشان به بهشت زهرا

پیکر شهدای آتش‌نشان به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۳۳

انتقال پیکر شهدای آتش نشان به بهشت زهرا

پیکر شهدای آتش‌نشان به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۳۱

*حضور مهناز افشار در مراسم تشییع آتشنشان ها

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۰۸

*حضور پیر و جوان، زن و مرد از جای جای ایران و سنگ تمام برای قدردانی از قهرمانان

وسط هفته و آنهم در روزهای پایانی سال، هیچ یک سبب نشد تا مردم از بدرقه با شکوه عزیزانشان جا بمانند. نه تنها مردم تهران، بلکه بسیاری از مردم از سایر نقاط کشور برای احترام به قهرمانان آتش نشان، در مراسم بدرقه از مصلا تا بهشت زهرای تهران حضور دارند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۰۰

*بی نظمی های همیشگی و گرفتاریهای شهروندان

با بسته شدن مسیرهای منتهی به مصلی امام خمینی(ره) مراسم تشییع به‌صورت بسیار بی‌نظمی در حال برگزاری است. خیابان منتهی به مترو شهید بهشتی کاملا بسته شده و جمعیت زیادی در این خیابان تجمع کرده‌اند.مردم حاضر در خیابان مفتح و شهید بهشتی به شدت ابراز نارضایتی کرده و از مسئولان می‌خواهند راه را برای عبور و مرور باز کنند.افرادی که قصد شرکت در مراسم را نداشتند در میان جمعیت مقابل مصلی امام خمینی(ره) گرفتار شده‌اند و به نبود فضایی برای عبور، اعتراض می‌کنند.

همچنین در هر ۱۰ قدم یک خودرو و چند مداح در حال مداحی هستند که باعث شده صداهای مختلفی شنیده شود. پس از تلاش بسیار برای متفرق کردن جمعیت؛ سرانجام ماشین‌های حامل پیکر موفق به خروج از مصلی شد و هم‌اکنون به سمت خیابان مفتحر در حرکت است. مراسم تشییع با ریزش گل‌ بر سر مردم و مشایعت‌کنندگان ادامه یافته است. هلی‌کوپتری که در آسمان مصلی تهران و خیابان‌های اطراف در پرواز است؛ با اوج گرفتن بر بالای سر جمعیت حاضر؛ بر سر آنها گل ریخته و به این ترتیب همدردی خود را با جمعیت حاضر اعلام می‌کند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۱:۵۵

*بالگردها مسیر حرکت پیکرها را گلباران کردند

گلباران پیکر شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو / دو بالگرد با پرواز بر فراز مسیر تشییع آتشنشانان، پیکر آنان را گلباران می‌کنند

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۱:۳۳

*حضور گسترده و همه جانبه مردم در استقبال از پیکر قهرمانان پلاسکو

شهروندان به صورت خودجوش پارچه‌نوشته‌ها و بلاکاردهایی به پاس و قدردانی از رشادت‌ها و ایثار آتش‌نشان‌ها چاپ و در محوطه نصب کرده بودند و یا در دست داشتند.برخی مردم نیز با مراجعه به سوی آتش‌نشانان مستقر در محوطه، به آنها شهادت هم‌قطارانشان را تسلیت می‌گفتند و ابراز همدردی می کردند.اگر چه مراسم تشییع پیکر قهرمانان پلاسکو در روز غیرتعطیل و تغییر مکان تعیین شده اولیه یعنی از دانشگاه تهران به مصلی همراه شد، اما خیل عظیم جمعیت از تهران و سایر شهرها برای پاسداشت مقام شهدای آتش‌نشان حضور یافته بودند.همچنین در بهشت زهرا نیز گزارش حکایت از حضور گسترده مردم در قطعه ۵۰ برای آخرین وداع با شهدای آتش نشان است که دوازده روز پیش وقتی برای نجات جان هموطنانمان وارد ساختمان شعله ور پلاسکو شدند و عملیات نجات شهروندان و اطفاء حریق را انجام دادند با فروریختن ساختمان زیر آوارها ماندند و به سوی خدا پرواز کردند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۱:۱۵

*قرائت پیام رهبر انقلاب

پیام رهبر معظم انقلاب در تجلیل از فداکاری شهدای آتش نشان قرائت شد.شهروندان قدرشناس تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهایی با عکس شهدای آتش نشان بر ادامه راه آنان تاکید کردند.صحن داخلی مصلای تهران از جمعیت پر شده است و بخشی از مردم در فضای شبستان بیرون مستقر شده اند. با این حال لحظه به لحظه بر جمعیت شهروندان اضافه می شود.معاون اول رییس جمهور، دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر دادگستری و جمعی از شخصیت های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حاضر شدند.با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط استاد قصری زاده مراسم تشییع آتشنشانان رسماً آغاز شد.علی رغم وجود اختلال در خطوط مترو و توقف نکردن قطارها در ایستگاه دروازه دولت، شهروندان تهرانی از ساعت ۷ صبح به مصلی تهران آمده و شبستان اصلی مصلی تقریباً پر است.در فضای شبستان نوحه‌خوانی طنین‌انداز شده و همچنان شاهد ورود خیل شهروندان تهرانی است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۱:۱۴

*روسای قوا در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان پلاسکو

حضور روسای مجلس شورای اسلامی و قوه‌قضائیه و شخصیت‌های سیاسی کشور در تشییع شهدای آتش‌نشان

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار خبر 11 بهمن 1395، کدمطلب: 336872 ،www.parsine.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین