پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
عطیه ضیغمی، بانوی 29 ساله بجنوردی است که با طرحش با عنوان " تلفیق نگارینه های شرقی با هنر تصویرسازی مدرن " در بین شش هزار طرح جشنواره خوارزمی موفق به کسب مقام دوم نوآوری شد.

شعار سال: جشنوراه خوارزمی نام یک جشنواره علمی در ایران است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود. این بخش مختص افراد زیر ۳۰ سال است تا کنون 18 دوره آن برگزار شده است، بانوی موفق بجنوردی در سال 95 در هجدهمین دوره موفق به کسب مقام دوم نوآوری خوارزمی شد، به همین بهانه به گفتگویی با او پرداختیم که تقدیم تان می شود:

خودتان را معرفی کنید؟

عطیه ضیغمی هستم، مهر ماه سال ۶۶ متولد شدم درسه سالگی مثل هر انسانی درک کردم یک خط بسته را چطور باید کشید بعدها فهمیدم راهی که من باید جهانم را کشف کنم از همین خط بسته شروع شده پس خطی را ادامه دادم که از روی دیوارها به لمس سفیدی کاغذ رسید، نقاشی کردم و لذت بردم.

همیشه خداروشاکرهستم چون بزرگترین موهبتی که خدا درروح بشر گذاشت درک زیبایی بود ومیل به آفرینش وکمال... و من این ها را در وجود خودم می دیدم پس کنجکاوی هایم با خط و رنگ و نگاه همراه کردم بزرگتر که شدم دغدغه های من هم بزرگ شدن سعی کردم هنر را بطور اکادمیک یاد بگیرم.

سال ۹۱ موفق به کسب کارشناسی ارشد در رشته تصویرسازی با معدل ۱۹.۶۹ از دانشکده هنرومعماری تهران شدم، هشت سال است که بطور رسمی هنر را در هنرستان ها و دانشگاه تدریس می کنم و مهم تر از همه اینکه یک تصویرساز هستم.


از سوابق و افتخارات هنری تان بگویید؟

پیشینه هنری من به دوازده سالگیم برمی گردد، اولین باری که در یک نمایشگاه گروهی کار من روی دیوار رفت و هیجان عجیب وشیرینی را تجربه کردم اما به طور حرفه ای باید بگویم، چهار سال است که تصویرسازی می کنم و با انتشاراتی از ایران، لبنان، انگلستان، آلمان واسترالیا همکاری دارم.

سال گذشته منتخب جشنواره بین المللی young illustration Award 2015 شدم و بواسطه پروژه هنری که ارائه کردم، مسؤلان برگزاری کشور ایران را مهمان ويژه فرهنگی آن دوره جشنواره اعلام کردند و باعث افتخارم بود که مورد حمایت رایزنی فرهنگی ایران در برلین قرار گرفتم، امسال هم در ادامه همان پروژه موفق شدم رتبه دوم نوآوری جشنواره خوارزمی را بدست بیاورم.

کسب رتبه اول طراحی مد و لباس جشنواره مد و لباس اسلامی فجر، رتبه دوم تصویرگری پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، رتبه سوم نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوان ، رتبه سوم بینال تصویرگری نیایش، منتخب فستیوال افسانه های ملل، تقدیرشده در جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال تقدیرشده در چهارمین و هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، منتخب هفته فرهنگی ایران در دانمارک، جوان برتر در بخش هنری جشنواره علی اکبر، شرکت در نمایشگاه نوروزی ایران در آذربایجان و شرکت در ده ها نمایشگاه گروهی و انفرادی بخش دیگری از فعالیت های هنری من تا کنون بوده است.

چگونه در هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی شرکت کردید؟

جشنواره خوارزمی مهمترین رویداد حال حاضر ایران در بحث استعدادیابی هست، اشتیاق زیادی داشتم تا بتوانم فضای این جشنواره را درک کنم و دوست داشتم در کنار کارهای هنری ام فرصتی بدست بیارم تا مانیفست شخصی خودم را ارایه بدهم چون معتقدم دانش و هنر باید در تعامل با یکدیگرحرکت کنند، خوارزمی فرصت خوبی برای نمایش استیتمنت کارمن بود.


در جشنواره خوارزمی با چه طرحی شرکت کردید و موفق به کسب چه مقامی شدید؟

تعداد طرح های ارسال شده این دوره حدود شش هزار طرح بود که دو هزار طرح به مرحله داوری رسید، طرح من با عنوان (تلفیق نگارینه های شرقی با هنر تصویرسازی مدرن ) مقام دوم نوآوری را در جشنواره خوارزمی بدست آورد.

درباره طرحتان توضیح دهید؟

من سعی کردم تلفیق هارمونیکی از نگاه مدرن و پسا مدرن را ایجاد کنم تحقیقاتم را بر پایه تطبیق خواسته های جهان معاصر از هنر فلکلور و سنتی گذاشتم که در یکی از شعارهای سازمان جهانی یونسکونگاشته شده «بومی نگاه کن اما جهانی عمل کن!! » پروژه من برگرفته از همین شعار بود من سعی کردم آموزه های شرقی و اصیل نگارینه ها فرهنگ مکتوب واصالت شعرهامون را تحلیل کنم و درحالت کاربردی با تصویرسازی مدرن که مخاطب جهانی دارد ترکیب کنم، من معتقدم مردم مصرف کنندگان اصلی آثار هنری هستند و معنا و مفهوم آثار نهایتا در اختیار آنهاست تلاشم را کردم بر عواطف، احساسات و هوش انسانی تاثیر گذار باشم و با جلوه های بصری زیبایی شناسانه مخاطب را جذب معنا کنم.

مخاطب آثار من فراتر از مرزهای جغرافیای ایران درنظر گرفته شد چون هنر برای من یک زبان بصری مشترک جهانی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی راه ساجده، تاریخ 3 بهمن 95، کد مطلب: 38588: www.sajedeh.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
چه اثار هنری خوبی کاش یک نمایشگاه برگذار بشه و در این صورت من قطعا یکی از بازدید کنندگان نمایشگاه ایشون خواهم بود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین