پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با یادآوری پایان مهلت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران در سال ۹۳، گفت: مجلس برای حل این معضل باید یا لایحه ارایه شده از سوی دولت را در دستور کار قرار داده یا قانون آزمایشی را تمدید کند.
شعارسال: محمد خدابخشی، با اشاره به حادثه اخیر در مجتمع پلاسکو، گفت: اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران از سال 87 آغاز و تا سال 92 اجرایی شد، بعد از آن به مدت یک سال تا پایان 93 تمدید شد اما بعد از آن در اجرای قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران با خلاء قانونی مواجه هستیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: علیرغم خلاء قانونی و نبود متولی در مدیریت بحران شهر تهران، اقدامات خوبی در مدیریت بحران تهران توسط شهرداری صورت گرفته است.

* اعتبارات و تجهیزات لازم باید به سازمان مدیریت بحران اختصاص یابد

خدابخشی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 15 میلیون نفر در تهران زندگی می‌کنند و این شهر روی گسل زلزله قرار دارد، نهادهای ذیربط باید برای مدیریت بحران تلاش کنند و خلاء زمانی در این زمینه باید رفع شود.

وی یادآور شد: مجلس برای مدیریت بحران دو راه دارد؛ یا باید لایحه دولت برای مدیریت بحران را در دستور کار قرار دهد یا قانون گذشته را تمدید کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعتبارات و تجهیزات لازم باید به سازمان مدیریت بحران و مدیریت بحران شهر تهران اختصاص یابد، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اعتبارات و برنامه های خوبی برای بافت های فرسوده تصویب شده است و همچنین شغل آتش نشانی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1395، کدخبر: 205413، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین