پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به پیش‌بینی بارش باران در اکثر نقاط کشور و بروز پدیده گردوغبار درنواحی غربی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان را به حالت آماده‌باش کامل درآورد.

شعارسال: به دنبال صدور اخطاریه شماره 81 و اطلاعیه 131 سازمان هواشناسی پیرامون پیش بینی بارش برف و باران و همچنین بروز پدیده گرد و غبار در غرب کشور، سازمان مدیریت بحران به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای زیر مجموعه خود تاکید کرد که باید تدابیر لازم دراین زمینه ازسوی دستگاه های اجرایی و کارگروه های تخصصی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور انجام شود.

این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی فعال از غرب و جنوب غرب آسمان اکثر استان‌های کشور نیمه ابری تا ابری، بارش باران، گاهی رگبار موقت همراه با رعدو برق، در ارتفاعات و مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف، وزش باد و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده های کوهستانیبه سبب بارش برف و مه آلودگی پیش بینی می شود.

مدیران دستگاه های اجرایی کارگروه های تخصصی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور باید هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را معمول دارند.

همچنین مدیران دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های جمعی مردم را به ویژه کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام مواردآگاه کنند.

به رغم هماهنگی با کارگروه تخصصی تأمین سوخت و مواد نفتی از هموطنان درخواست می شود با توجه به برودت هوا در مصرف انرژی بویژه گاز، نهایت دقت و مراقبت را بکار برند تا هموطنان در سراسر کشور از این نعمت بهرمند شوندو از شهروندان نیز تقاضا می‌شود که در صورت اجتناب ناپذیری سفر، همراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، پوشاک گرم و سوخت کافی به همراه داشته و توجه داشته باشند که همراه داشتن تجهیزات ایمنی برای تمام رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی دارند ضروری است .

با توجه به احتمال وقوع پدیده بهمن، کولاک، برف، ریزش و رانش کوه در مناطق کوهستانی و برف گیر پیش بینی شود.

سازمان مدیریت بحران کشور با قدردانی از شکیبایی و همراهی هموطنان از آنان درخواست کرد که با اطلاع از وضعیت آب و هوایی مقصد مورد نظر با عوامل راهداری و پلیس راه برای بازگشایی معابر و مسیر ها نهایت همکاری و درایت را بکار بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار خبر 30 بهمن 1395، کدمطلب: 637697 ،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین