پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
رئیس دفتر سیاسی جنبش «عمل اسلامی» بحرین معتقد است آینده برای ملت بحرین امیدوار کننده است و مطالبات مردم بحرین در حال تحقق است.

شعارسال: نشست «بحرین در آستانه انقلاب ۱۴ فوریه» با حضور «راشد الراشد» رئیس دفتر سیاسی جنبش «عمل اسلامی» و شیخ عبدالله صالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین شنبه ۲۳ بهمن ماه  برگزار شد.

راشد الراشد رئیس دفتر سیاسی جنبش «عمل اسلامی» بحرین در این نشست گفت: انقلاب بحرین بعد از گذشت ٦ سال وارد مرحله جدیدی شده است و مردم بحرین امروز می دانند در مقابل چه کسانی قرار دارند استکبار جهانی به ویژه امریکا حامی رژیم آل خلیفه و جنایات آن هست همچون بازداشتها و اعدامها.

وی در ادامه افزود: ما اخیرا شاهدیم استکبار توافقنامه های تسلیحاتی با رژیم آل سعود و آل خلیفه امضا کرده است.

وی تصریح کرد: ملت بحرین امروز آماده است تا انقلاب خود را ادامه دهد و شهدای بیشتری را تقدیم کند. رژیم آل خلیفه نمی تواند نیروهای داخلی را نادیده بگیرد و این نیروها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که این نیروها را به زیر بکشند.

وی تأکید کرد: واقعیت این است که تحولات کنونی آینده برای ملت بحرین امیدوار کننده است و ما امروز این پیروزی را در مقابل چشمان خود می بینیم مطالبات مردم بحرین در حال تحقق است.

وی افزود: یکی از این مطالبات سرنگونی ال خلیفه است که در حال تحقق است.

الراشد در ادامه یادآور شد: استقلال مردم بحرین و حق تعیین سرنوشت یکی دیگر از مطالبات است که در حال تحقق است.

وی در پایان تصریح کرد: خداوند به برکت خون شهدا ملت بحرین را تنها نمی گذارد و انشالله همه این مطالبات محقق خواهد شد.

شیخ عبدالله صالح معاون دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین نیز در این نشست خبری اظهار داشت: ششمین سالگرد انقلاب بحرین با سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران همزمان شده است.

وی افزود: این انقلاب پیروزی بزرگی بود و امید بسیاری در قلوب ملت های مسلمان روشن کرد که می توانند از یوغ استعمار رهایی یابند.

وی تصریح کرد: غرب همواره تلاش کرده است بر ملت های مسلمان هیمنه داشته باشد و این موضوع را القا کند که هیچکس نمی تواند بدون اتکا به غرب کاری از پیش ببرد اما انقلاب بحرین این موضوع را نقض کرد.

صالح در ادامه تأکید کرد: مردم بحرین از سالیان پیش تاکنون خواستار رهایی از سلطه غرب و تحقق آزادی و عدالت هستند.

شیخ عبدالله صالح افزود: شاید بتوان از انقلاب بحرین به عنوان تنها انقلابی یاد کرد که غرب خواهان سرکوب آن است. با حمایت نیروهای سپر جزیره و مزدوران ارتش اردن و عربستان تحت عنوان نیروهای سپر جزیره که برای سرکوب انقلاب بحرین شکل گرفته است تلاش برای سرکوب انقلاب است اما مردم بحرین به اهداف مسالمت امیز خود ادامه می دهند.

وی گفت: غرب تلاش می کند از تحقق دموکراسی در خلیج فارس جلوگیری کند ما شاهد شهادت جوانان بحرینی در راه آزادی و تحقق عدالت هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: این در حالی است که اقدامات وحشیانه رریم آل خلیفه و ائتلاف بین المللی علیه مردم بحرین ادامه دارد.

شیخ عبدالله صالح اظهار داشت: امروز از طرفی شاهد اتخاذ سیاست دوگانه جامعه جهانی در برابر بحرین هستیم و از طرفی دیگر با ارسال تسلیحات از گروهای تروریستی حمایت می کند و از دیکتاتورهای رژیم ال خلیفه حمایت می کند و از سوی دیگر از صلح و دموکراسی سخن می گوید.

وی گفت: ملت بحرین خواستار دموکراسی استقلال عدالت و دولت برآمده از آراء ملت است. با این حال جامعه جهانی به جای حمایت از مطالبات مشروع بحرین اقدام به اعزام مزدور به بحرین می کند.

وی خاطر نشان کرد: امام خامنه ای بهترین توصیف را از انقلاب بحرین کرده اند. ایشان انقلاب بحرین را انقلاب مظلومان دانسته اند زیرا جامعه جهانی به جای گوش دادن به مطالبات مشروع بحرین مزدوران خود را به کشور بحرین اعزام می کند.

وی گفت: ملت بحرین که خواستار آزادی و حفظ کرامت انسانی است با مخالفت بین المللی مواجه شده است ما در هیچ کشور دیگری از جمله انقلاب تونس شاهد نبودیم برای مقابله با انقلاب آن به آن کشور نیرو اعزام شود.

شیخ عبدالله صالح اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که دلارهای نفتی بر رسانه های خارجی هیمنه پیدا کرده اند، در حال حاضر کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۴ سال در زندان های آل خلیفه هستند که هیچ خبری از آنها در رسانه ها به چشم نمی خورد چرا که رسانه های تحت سلطه غرب این موارد را پوشش نمی دهند. همچنین این رسانه ها از مزدوران اردن و پاکستان در بحرین خبری مخابره نمی کنند.

وی افزود: ملت بحرین همچنان بر لزوم تحقق خواسته ها و مطالبات خود اصرار دارند. رژیم آل خلیفه با اقدامات وحشیانه علیه ملت بحرین، تمامی راه ها به روی آنها را بسته است. با این حال، طبیعی است که این اقدامات، این اختیار را به ملت بحرین می دهند تا به هر وسیله ای از خود دفاع کنند. به نوعی می توان گفت که همه گزینه ها در راه تحقق مطالبات مردم بحرین، روی میز است. از آغاز انقلاب تاکنون، مردم بحرین از طریق برگزاری تظاهرات و تحصن، راهکار سیاسی را برای حل و فصل بحران کشور برگزیدند. با این حال، حجم خون ریزی هایی که توسط مزدوران آمریکا و انگلیس در بحرین رخ داده است، ملت را مجاز می سازد تا به همه گزینه ها برای دفاع از خود متوصل شد.

شیخ صالح همچنین اظهار داشت: در خصوص حمایت های نظامی جمهوری اسلامی ایران از بحرین، بهتر است مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئولان سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران اظهار نظر کنند. در خصوص مقاومت مسلحانه نیز باید گفت که در آینده وقوع هر اتفاقی، محتمل است.

راشد الراشد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نقش رسانه های منطقه و ایران در پوشش حوادث یمن و بحرین چگونه بوده است، گفت: رسانه ها امروز در پوشش تحولات یمن کوتاهی می کنند، ما در بحرین با محاصره رسانه ای مواجه هستیم ما از هر کشوری که پوشش رسانه ای داشته باشد همچون ایران تشکر می کنیم. در این رابطه قدردان ایران و حمایت های این کشور از انقلاب بحرین هستیم که این امر با توجه به حکومت و رهبری ایران عجیب نیست.

شیخ عبدالله صالح درباره علت تعویق محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم نیز گفت: دادگاه محاکمه شیخ عیسی قاسم کاملا سیاسی است و یک دادگاه جنایی و مدنی نیست. این دادگاه کاملا سیاسی است و رژیم آل خلیفه بر اساس تحولاتی که در عرصه میدانی اتفاق می افتد نتیجه گیری می کند و از این معادله به عنوان یک اهرم فشار استفاده می کند. ما می دانیم شیخ عیسی قاسم یک وزنه برای انقلاب بحرین محسوب می شود و رژیم آل خلیفه این را می داند لذا نمی تواند هر تصمیمی درباره ایشان اتخاذ کند. دادگاه محاکمه شیخ عیسی قاسم به هیچ وجه عادلانه نیست و فاقد معیارهای بین المللی است. بسیاری از متهمان در بحرین حتی نمی توانند وکیل داشته باشند.

شیخ راشد الراشد در پاسخ به پرسش دیگر درباره دلیل حضور مجدد بریتانیا به منطقه خلیج فارس بعد از سال ۱۹۷۱ و ایجاد پایگاه نظامی در بحرین گفت: امروز شاهد هستیم تمامی دستگاه های بحرین حتی وزارت خارجه بحرین تحت سیطره انگلیس هستند، وقتی شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین از انقلاب مردم بحرین احساس دخطر کرد به انگلیسی ها پناه برد. امروز شورای همکاری خلیج فارس و هم پیمانان آل خلیفه از انگلیس می خواهند که به منطقه بازگردند و انگلیس نیز از این موضوع استقبال می کند زیرا از این طریق می تواند از لحاظ اقتصادی منتفع شود. در واقع باید گفت که انگلیس هیچگاه از بحرین عقب نشینی نکرده است، به عبارت دیگر اگر برخی کشورهای منطقه از انگلیس تنفر نداشتند ما شاهد افزایش حضور انگلیس در منطقه می بودیم.

شیخ عبدالله صالح نیز در این باره اظهار داشت: علیرغم اینکه پایگاه آمریکایی در بحرین وجود دارد، ما شاهدیم انگلیس، پایگاه نظامی جدیدی در این کشور دارد آنها می خواهند پیامی را منتقل کنند مبنی بر اینکه منطقه همچنان تحت هیمنه انگلیس و غرب است و انگلیسی ها از منطقه خارج نشده اند. این پیام مرتبط با شکست آمریکا در منطقه است مثل شکست در سوریه و حلب و ناکارآمدی عربستان در یمن و لبنان. همه این شکست ها موجب شد که انگلیسی ها و غرب این پیام را منتقل کنند که ما از منطقه خارج نشدیم و انگلیس هیچوقت خارج نشده که نیاز به بازگشت داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23بهمن1395، کدخبر: 3903761: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین