پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه مذاکراتی برای پرداخت هر چه سریع‌تر مطالبات با سازمان‌های بیمه‌گر صورت گرفته است، گفت: برای سال آینده یک تا سه درصد بودجه دانشگاه‌ها به پژوهش تعلق خواهد گرفت.

شعار سال: سید علی جواد موسوی اظهار کرد: یک درصد از درآمد ناخالص دانشگاه در بخش پژوهش صرف می‌شود که تا اینجا توانسته‌ایم کارها را پیش ببریم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: به هر صورت پرداخت‌ها انجام می‌شود اما ممکن است این پرداخت با تعویق همراه باشد که البته تعویق در واریز سد بزرگی در برابر اقدامات پژوهشی دانشگاه نبوده است.

وی، با بیان اینکه‌ یک درصد درآمد وزارتخانه به امر پژوهش تعلق می‌گیرد، گفت: برای سال آینده یک تا سه درصد بودجه دانشگاه‌ها به پژوهش تعلق خواهد گرفت. سازمان برنامه و بودجه توجه زیادی به این موضوع داشته و درصد بودجه پژوهش را افزایش قابل توجهی داده است.

موسوی تصریح کرد: البته نزدیک به سه سال است که این افزایش بودجه پژوهش به تصویب هیات امنای دانشگاه‌ها رسیده که برخی از دانشگاه‌ها توانسته‌اند این میزان بودجه را دریافت کنند اما تاکنون این موضوع تحقق نیافته بود.

وی افزود: مقدار زیادی از سهم یک درصدی بودجه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی ایران محقق شده است اما تلاش می‌کنیم برای سال آینده این میزان بودجه به صورت کامل (سه درصد) تحقق یابد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز گفت: در این راستا مذاکراتی با سازمان‌های بیمه گر شده و قرار شده مطالبات دانشگاه هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 29 بهمن 95، کد مطلب: 95112920141: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین