پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۷۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اظهار کرد: سیاست خارجی کشورمان بر مبنای همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان است و هدف نهایی تقویت امنیت و ثبات در منطقه است.
شعارسال: علیرضا عنایتی در گفت وگو با روزنامه القبس تصریح کرد: سفر دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان در پاسخ به ندای دعوت به سازگاری و تفاهم و اولویت دادن به گفت وگو به عنوان یگانه راه حل مسایل، صورت گرفت.

وی افزود: این سفر مجموعه ای از ایده ها و چشم اندازهایی را ایجاد کرد که انجام گفت وگو را ترغیب و تشویق می کند و ایران نیز موافق آنهاست. گام هایی پیش از سفر رییس جمهوری برداشته شد و نیازمند برداشتن قدم های دیگری برای ادامه مسیر هستیم و می بایست تلاش بیشتری در جهت موفقیت آمیز بودن آنها صورت داد.

عنایتی در گفت وگو با نشریه الرأی و در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه اقدامات ایران در جهت بهبود روابط با شورای همکاری خلیج فارس در پی اظهارات دولت جدید آمریکا صورت گرفته است، گفت: سفر متقابل هیأت ها و رد و بدل شدن پیام ها میان تهران و کویت بر مبنای حسن نیت ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و در راستای از بین بردن هرگونه آسیب و اختلال در مناسبات بوده است که انجام آن مربوط به بیش از یکسال پیش و قبل از انجام انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و بنابر این چنین ادعایی کذب و باطل است.

سفیر ایران در کویت خاطر نشان کرد: پیام های رد و بدل شده میان ایران و شورای همکاری با هدف ادامه گفت وگوهای سازنده میان کشورهای منطقه بوده است؛ به گونه ای که منفعت ملت های همسایه و نزدیک ایران را در پی داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: نقاط مشترک وحدت بخش میان ایران و همسایگانش فراوان است؛ زیرا همه آنها امت اسلامی یگانه هستند؛ مناسبات منطقه ای ما بیش از آن است که تحت تأثیر این مسایل قرار گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1395، کدخبر: 82433468 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین