پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۲۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان را اعلام کرد و گفت:۲۶۱ مرکز رفاهی، ۳۰۰ اردوگاه و ۱۰۵ هزار کلاس درس در ایام نوروز میزبان مسافران هستند.

شعار سال: عباسعلی باقری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پرورش در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در مرکز و ستادهای استانی به عنوان یکی از اعضای تأثیرگذار و دائمی است،اظهار داشت: در این خصوص جلسات ستاد مرکزی اسکان موقت نوروزی برگزار شده وگردهمایی آموزشی ـ توجیهی رؤسای تعاون و امور رفاهی کشور برگزار شد.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی اسکان در مرکز و استان‌ها خبر داد و گفت: بخشنامه و شیوه‌نامه اسکان موقت نوروز 96 به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و دفاتر ستادی مرتبط با نگاه روان‌سازی و تفویض اختیار ابلاغ شد.

باقری از آماده‌سازی نمازخانه‌ها برای برگزاری نماز جماعت در پایگاه‌ها و مدارس اسکان خبر داد و افزود: از جمله موارد پیش‌بینی شده برای طرح اسکان نوروزی فرهنگیان، استفاده از امکانات سالن‌های ورزشی، استخرها و درمانگاه‌ها برای آسایش مهمانان است.

وی با بیان اینکه مسافران اسکان داده شده در مراکز اسکان فرهنگیان تحت پوشش بیمه‌ای کامل هستند، اضافه کرد: عوامل اجرایی و فضاهای اسکان نوروزی نیز تحت پوشش بیمه‌ هستند.

* آغاز رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از ۵ اسفند ماه

مدیرکل تعاون و پشتیانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز رزرو اینترنتی 25 درصد از فضاهای اسکان فرهنگیان از پنجم اسفند ماه خبر داد و گفت: رزرو اینترنتی تا 22 اسفند ماه از طریق سامانه eskan.medu.ir ادامه دارد.

وی درباره اقدامات انجام شده برای اسکان موقت فرهنگیان در ایام نوروز اظهار داشت: طراحی لوگوی خاص و هماهنگ اسکان موقت فرهنگیان به منظور استفاده در مبادی ورودی و سطح شهرها، پیش‌بینی اهدای بسته‌های فرهنگی در پایگاه‌های استانی، برگزاری جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی و سرایداران مدارس و پیش‌بینی اختصاص یک شماره از نشریه نگاه به عنوان ویژه‌نامه اسکان نوروز 96 فرهنگیان با درج اطلاعات پایگاه‌های پذیرش در سراسر کشور و درج اطلاعات پایگاه‌های اسکان سراسر کشور در سایت اسکان از جمله اقدمات است.

باقری بر توجه جدی به موضوع تکریم و احترام به مسافرین در ستادهای پذیرش و مدارس تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از سامانه متمرکز اسکان جهت پذیرش مهمانان، استفاده از سامانه‌ پیام کوتاه، تعامل با سایر نهادها به منظور تقویت طرح اسکان، استفاده مجریان طرح از لباس متحدالشکل و پیش‌بینی استفاده از دستگاه کارت‌خوان و سیستم نوبت‌دهی در پایگاه‌های اسکان از دیگر اقدامات است.

پیش‌بینی ظرفیت‌ها و عوامل اجرایی طرح اسکان موقت فرهنگیان نوروز ۹۶
تعداد پایگاه ۶۸۰
تعداد مدارس ۱۱۰۰۰
جمع کلاس ۱۰۵۰۰۰
تعداد مراکز آموزشی ـ رفاهی بالغ بر ۲۶۱ مرکز
تعداد اردوگاه ۳۰۰(۳۰۰۰ سوئیت)
تعداد پردیس (دانشگاه فرهنگیان) ۵۰ مرکز(۲۰۰۰ خوابگاه)
عوامل اجرایی ۲۵۰۰۰ نفر

وی درباره پیش‌بینی ظرفیت‌ها و عوامل اجرایی طرح اسکان موقت فرهنگیان نوروز 1396 افزود: در ایام نوروز،680پایگاه، 11 هزار مدرسه، 105 هزار کلاس، 261 مرکز آموزشی - رفاهی و 300 اردوگاه شامل 3 هزار سوئیت، 50 پردیس دانشگاه فرهنگیان شامل 2000 خوابگاه و25 هزار نفر عوامل اجرایی فعالیت می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 03 اسفند 1395، کد مطلب:13951203000239 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین