پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه «در بحث آلودگی هوا دیواری کوتاه‌تر از آموزش و پرورش پیدا نکردیم، گفت: کمیسیون آموزش پس از شنیدن نظرات مسئولان آموزش و پرورش در خصوص تغییر تقویم آموزشی، نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمیعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامیدر خصوص «تغییر تقویم نظام آموزشی»، اظهار داشت‌: این موضوع باید بسیار دقیق و با حساب و کتاب صورت گیرد.

وی در توضیح مصادیق مهم تغییر تقویم نظام آموزشی،‌ افزود: آیا اگر استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان بخواهند اول یا 15 شهریور، کلاس‌های درس خود را آغاز کنند، گرمای هوای این مناطق به آنها چنین اجازه‌ای را می‌دهد؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: ایران دارای اقلیم‌های متفاوتی است؛ ضمن اینکه تعطیلات عید نوروز را در کشور داریم و بحث تعطیلات زمستانی که در کشورهای اروپایی است، به این خاطر است که آنها تعطیلات نوروزی ندارند و تعطیلات ابتدای سال آنها نیز مصادف با زمستان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با طرح این پرسش که «آیا این تغییر باعث افت کیفیت تحصیلی و تعطیلات مدارس در طول سال تحصیلی نمی‌شود؟»، یادآور شد: تعطیلاتی مانند عید نوروز وجود دارد یا اینکه قصدمان این باشد که در اواسط سال تحصیلی مدارس تعطیل شود.

وی اضافه کرد: وقتی دانش‌آموز از فضای درس خارج شود، برگرداندن آن به فضای درسی کار مشکلی است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با پرداختن به وجوه دیگر این موضوع، عنوان کرد: واقعاً در بحث آلودگی هوا دیواری کوتاه‌تر از آموزش و پرورش پیدا نکردیم؛ آیا جابه‌جایی و فیلترینگ کارخانجات و تغییر خط تولید خودروها را باید کنار بگذاریم و به تعطیلی آموزش و پرورش بپردازیم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی تأکید کرد: نکته مهم این است که این بحث باید به صورت دقیق صورت گیرد؛ چرا که کشورمان دارای چندین اقلیم آب و هوایی است.

وی بیان داشت: 15 اردیبهشت در بعضی استان‌ها به دلیل گرما، امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و یا در شهریور نیز در برخی نقاط هنوز اوج گرماست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید در این خصوص دقت نظر کافی صورت گیرد و ببینیم آیا دولت می‌خواهد به صورت متفاوت عمل کند؛ یعنی در بعضی نقاط کشور، سال تحصیلی مدارس 15 شهریور شروع شود و در برخی نقاط دیگر در اول ماه این کار انجام شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی افزود: قاعده این است که در این خصوص در کمیسیون آموزش مجلس بحث شود و وزیر و معاونان آموزش و پرورش را دعوت می‌کنیم تا ایده‌های آنها را بشنویم و کمیسیون پس از شنیدن این نظرات، اظهارنظر نهایی خود را خواهد داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 آبان 95 ، کد مطلب: 13950903000121: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین