پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
عدم ثبت‌نام در رشته ادبیات و علوم انسانی از سال آینده، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس عادی دولتی به تازگی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام شد.

شعارسال : اسفندیار چهاربند از تقویت و توسعه مدارس فرهنگ به 36 مدرسه در سطح شهر تهران و محدود شدن ثبت نام در این مدارس سخن گفت که واکنش‌های متفاوتی از سوی کارشناسان امر آموزش را در برداشت.

در همین راستا مسعود ثقفی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به برخی سوالات مطرح شده در این زمینه پاسخ داد و درباره شائبه سیاسی کاری در واگذاری مسئولیت پذیرش دانش آموزان در رشته ادبیات و علوم انسانی به مدارس فرهنگ اظهار کرد: حدادعادل موسس یک مدرسه غیردولتی با عنوان فرهنگ است.

وی ادامه داد: این در حالی است که 12 مدرسه دیگر با عنوان "فرهنگ" سالیان سال در سطح شهر تهران و زیر نظر آموزش و پرورش به صورت هیئت امنایی اداره و فعالیت می‌کنند و تنها یک تشابه اسمی وجود دارد، بنابراین مدارس فرهنگ دولتی ارتباطی با دکتر حداد عادل و مدرسه فرهنگ وی ندارند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره چرایی تصمیم آموزش و پرورش در محدود کردن انتخاب رشته علوم انسانی توسط دانش‌آموزان گفت: این اقدام را در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در رشته علوم انسانی انجام می‌دهیم.

ثقفی درباره تفاوت تراکم دانش‌آموزی و ناکافی بودن یک مدرسه در برخی مناطق نیز اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیت مناطق و به لحاظ تعداد دانش آموزان متقاضی برای انتخاب این رشته از انواع دیگر مدارس همچون سمپاد، هیات امنایی، غیردولتی و شاهد نیز استفاده می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این ممکن است محدودیت ثبت نام در برخی مناطق کامل باشد و در برخی مناطق خیر. بر این اساس محدودیت، نسبی و متناسب با تراکم منطقه خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 17 آذر 1394 ، کد مطلب :94091709893 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
0
حالا مثلا با اینکار چه اتفاقی افتاده؟؟؟ اسم یکسری مدارس می شه فرهنگ و کل کار تموم می شه. همین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین