پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا گفت: در حال حاضر مردم از مسئولین انتظار دارند بدون فرافکنی مسئولیت وعده‌های خود را بپذیرند و در فضای منطقی و با پذیرش نقد، درباره تحقق این وعده‌ها در عمل، توضیح دهند.

شعارسال: حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا اظهار داشت: آزادی در کشور اقتضا میکند مدیران ارشد کشور مانند رئیس جمهور محترم در ادبیات خود شان و منزلت مردم را رعایت کرده و از بکار بردن الفاظ و جملاتی که مغایر عقلانیت و بلوغ سیاسی مردم است، پرهیز کنند.

وی افزود: واقعیت این است که در طول دهه اخیر، به ویژه در مقطع نزدیک به انتخابات شاهد رفتارهایی هستیم که شائبه عملیات روانی در آن وجود دارد. به بیان دیگر، تلاش می‌شود تا با استفاده یک طرفه از تریبون های نظام، مطالبی بیان شود که نتیجه آن نادیده کردن شعور سیاسی مردم است. نمی توان از نظر دور داشت که مردم ایران نقاط ضعف و قوت کشور را به خوبی درک می کنند و با در نظر گرفتن جوانب گوناگون تصمیم لازم را خواهند گرفت؛ لذا در این شرایط باید با احترام به مردم، واقعیت ها را گفت و از صحنه سازی پرهیز کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا تاکید کرد: در حال حاضر مردم از مسئولین انتظار دارند بدون فرافکنی مسئولیت وعده‌های خود را بپذیرند و در فضای منطقی و با پذیرش نقد، درباره تحقق این وعده‌ها در عمل، توضیح دهند.

به گفته حجت‌الاسلام غلامی برای خیلی‌ها این سئوال مطرح است که چرا بعضی مسئولین علی رغم آگاهی از توانایی‌های خود، در زمان انتخابات وعده‌هایی را به مردم می‌دهند که بعدا از تحقق آنها عاجزند اما به جای قبول این مهم، وارد حاشیه‌سازی و تخریب دیگران می‌شوند؟

وی القاء دوگانگی‌های کاذب را از مسائلی داسنت این روزها در کلام مسئولان شائبه ساز شده است و در همین خصوص توضیح داد: این در حالی است که این دوگانگی‌ها خارج از اذهان عده‌ای وجود عینی ندارد. از طرف دیگر، مردم از این القائات خسته شده و علاقمندند به جای هر چیز، از عملکرد مسئولین آگاهی پیدا کنند. بنابراین، توصیه مشفقانه ما این است که از مشاورانی استفاده شود که صحنه سیاسی کشور را عمیقا درک کرده و در چارچوب عقلانیت سیاسی و الزامات اخلاقی جامعه اسلامی مشورت دهند تا نتیجه آن به این جنس رفتارها منجر نشود.

به اعتقاد رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا این انتظار به جاست که اگر این روزها مطالبی بیان می شود، فرصت نقد هم فراهم شده و صدا و سیما اجازه دهد تا کارشناسان کشور واقعیت ها را برای مردم بازگو کنند.

حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: در یک ماه اخیر مطالبی از سوی آقای روحانی مطرح شده که بر اساس عدالت رسانه‌ای باید امکان ورود منتقدین عالم و دلسوز به این مطالب در صدا و سیما فراهم شود.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی، صدا و سیما یک نهاد مستقل و فراقوه‌ای است و مهمترین رسالت آن برقراری عدالت رسانه ای و پیگیری منافع حقیقی کشور است؛ لذا نباید توقع داشت که رسانه ملی به تریبون یک طرفه صاحبان قدرت تبدیل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 14 اسفند 1395، کدمطلب: 13951215000467 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
اقای روحانی که حداقل 5 بار تاکنون فحاشی داشته اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین