پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی خواند و خواستار رسیدگی جدی آژانس به برنامه تسلیحاتی هسته ای این رژیم شد.

شعارسال: رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه 19 اسفندماه 95 در آخرین روز از برگزاری نشست فصلی ماه مارس شورای حکام طی سخنانی ضمن اشاره به محکومیت شدید برنامه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

وی در ادامه سخنان خود که در چارچوب طرح موضوع توانمندی های هسته ای رژیم اسرائیل ارائه شد با اشاره به درخواست های مکرر جامعه بین المللی در قالب قطعنامه های مصوب آژانس و کنفرانس های بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته ای مبنی بر پیوستن فوری این رژیم به ان پی تی و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته ای آن تحت نظارت کامل پادمانهای آژانس افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین المللی و با حمایت کورکورانه برخی کشورهای غربی با نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین المللی به پبشبرد برنامه هسته ای نظامی خود ادامه است.

نماینده کشورمان همچنین ضمن انتقاد شدید از رفتار دوگانه برخی کشورهای غربی در زمینه عدم اشاعه و لزوم منع کامل هرگونه همکاری و انتقال مواد و تجهیزات هسته ای به این رژیم، توانمندی سلاحهای هسته ای در دستان رژیم اسرائیل، با تاریخی مملو از تجاوزگری، اشغالگری و تروریسم دولتی، را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی اعلام کرد.

وی گفت: در حالیکه دانشمندان هسته ای در سراسر خاورمیانه توسط تروریستهای استخدام شده توسط اسراییل ترور شده اند، متخصصان هسته ای این رژیم به تاسیسات هسته ای برخی از کشورهای هسته ای دسترسی دارند.

در این نشست سفیر امارات متحده عربی به نمایندگی از کشورهای عضو گروه عرب و همچنین برخی کشورها از جمله مصر و اردن، ضمن محکوم کردن حمایت برخی غربیها از توانمندیهای هسته ای رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن کنفرانس 2015 ان پی تی، خواستار الحاق بی قید و شرط اسرائیل به ان پی تی و قرار گرفتن تاسیسات هسته ای این رژیم تحت پادمانهای آژانس شد و تاکید کرد که تا تحقق این امر موضوع توانمندیهای هسته ای اسرائیل که تهدیدی برای منطقه و جهان است باید در دستورکار آژانس باقی بماند.

هیات آمریکا و نماینده اتحادیه اروپایی ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی، از طرح این موضوع توسط کشورهای منطقه و حمله به این رژیم در این نشست انتقاد کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 20 اسفند 1395، کدمطلب: 13951220000025 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
آزانس هم گفت باشه
من رسیدگی می کنم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین