پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
یک متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت که واکنش غیر متعارف و لابی شهرداری از ابتدای طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران عزم نمایندگان را برای پیگیری این موضوع راسخ‌تر کرده است.

شعار سال: محمود صادقی در جلسه علنی صبح سه شنبه و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: این تحقیق و تفحص سه محور دارد یکی مربوط به چگونگی تملک املاک واقع در طرح‌ها و واگذاری آنهاست، دیگری در خصوص چگونگی اجرای پروژه های مشارکتی تهران و سومین محور در خصوص نحوه تغییر کاربری‌هاست.

وی افزود: شهرداری از ابتدای این طرح تحقیق و تفحص واکنش غیر متعارفی از خود نشان داد و لابی ها و مذاکراتی را با همکاران آغاز کرد که همین امر، عزم ما را برای دنبال کردن تحقیق و تفحص راسخ تر کرد زیرا اگر مساله ای وجود نداشت شهرداری باید از این شفافیت استقبال می کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران سیاسی نیست، ادامه داد: ما به علت وکالتی که از مردم تهران داریم بر خود وظیفه دانستیم عملکرد شهرداری را شفاف سازی کنیم همچنان که در موضوع واگذاری املاک، شاهد انکار شهرداری بودیم و بعد از تهدید قوه قضائیه و دادستانی شهرداری بر اکثر موارد آن صحه گذاشت.

صادقی همچنین یادآور شد: شهرداری تهران به عنوان نهاد مدیریت کننده کلان شهر تهران دارای حجم گسترده عملیات مالی، درآمد و هزینه است. اخبار متعددی درباره وجود تخلفات مالی احتمالی در حوزه‌های مختلف رسیده و این امر ضرورت اعمال دقیق‌تر نسبت به شهرداری تهران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تصویری از برخی مناطق شهر تهران که پیش از این فضای سبز بوده و اکنون تبدیل به ساختمان و برج شده گفت: تغییر کاربری‌ها در شهر تهران به گونه‌ای است که تنفس در شهر غیر ممکن شده و بسیاری از فضاهای سبز به ساختمان تبدیل شده‌اند. در همین راستا درآمد شهرداری از محل فروش تراکم و تغییر کاربری‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است.

صادقی یادآور شد: مجموعه اقدامات صورت گرفته نتوانست به سوالات ما ۲۱ نماینده متقاضی تحقیق و تفحص پاسخ دهد، لذا ما در سه محور مطرح شده ابهام داریم و از نمایندگان می‌خواهیم همچنان که به چهار تحقیق و تفحص مجلس بدون حاشیه رای دادند به این تفحص هم رای بدهند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند 1395، کد مطلب: 95122415455:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین