پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
حجت الاسلام مسعودی: ۱۵ هزار نفر از شهروندان البرزی با حضور در ۱۵۰ مسجد در اعتکاف رجبیه شرکت می کنند

شعارسال: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز ضمن تبریک آغاز فصل نیایش و ماه رجب درباره فضلیت های آن و اعتکاف به خبرنگار ما گفت: خداوند دریچه ای رحمات خود را به سوی بندگان خود در این ماه باز می کند و هر بنده ای که توفیق بهره مندی از فضائل این ماه را پیدا کند روز قیامت در زمره رجبیون قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی افزود: اعتکاف به توصیه بزرگان دینی در ایام البیض یعنی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب انجام می شود و اهل بیت سفارش بر انجام آن در این ماه داشته اند.

وی اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود ۱۵ هزار نفر از شهروندان البرزی در اعتکاف ماه رجب شرکت کنند لذا برنامه های ویژه ای با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان البرز انجام می شود تا از برنامه سه روز اعتکاف جوانان و نوجوانان به نحو مطلوب استفاده کنند.

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: خداوند مناسبت های ویژه ای را در اختیار بندگان خود قرار داده تا اگر خطا، گناه و اشتباهی مرتکب شده و از درگاه حضرت احدیت مانده اند خودسازی کرده و از معنویات ماه رجب و لطف پروردگار بهره ببرند.

وی یکی از مهمترین فضیلت های ماه رجب را طلب استغفار از درگاه خداوند عنوان کرد و گفت: بخشیدن یکدیگر و انفاق در این ماه توسط اهل بیت سفارش شده و روزه مورد تاکید اهل بیت (ع) است لذا اگر کسی بتواند سه روز از ماه رجب را روزه بگیرد از بخشش باری تعالی استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به اینکه ماه رجب میتواند زمینه آماده سازی مومنان برای بهره بردن از شعبان و رمضان باشد افزود: مراسم اعتکاف در ۱۵۰ مسجد استان البرز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: لیله الرغائب شب آرزوهاست، شبی که خداوند منان نگاه ویژه و خاصی به بندگان خود دارد، کافیست که ما درب خانه حضرت حق را بزنیم و به درگاه خدواند استغاثه کنیم مسلما به آرزوهایی که مرضی رضای حق باشد خواهیم رسید.

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: در روایت آمده است اگر اول ماه رجب مصادف با پنج شنبه شود آن شب لیله الرغائب بوده و به معنای برآورده شدن آرزوهاست و امیدواریم بندگان خاص خداوند نیز با در نظر گرفتن دریچه رحمت الهی از حداوند طلب کنند.

وی گفت: خداوند بزرگ است لذا آرزوهای بندگانش نیز باید در شب های ماه رجب بزرگ باشد و نباید خود را به آرزوهای کوچک مشغول کرد و با ارزوهایی که می تواند مایه سعادت و خوشبختی ما باشد این شب را سپری کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: در شب لیله الرغائب سفارش بر شب زنده داری شده است و اگر بندگان خداوند بتوانند راز و نیاز کنند قطعا از فیوضات خاصی برخوردار خواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کمال مهر، تاریخ انتشار: 11فروردین1396، کدخبر: 186090: WWW.kamalemehr.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین