پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۷۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
نایب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کمبود شغل دولتی گفت: جوانان باید به جای اشتغال دولتی، به فکر کارآفرینی باشند و متناسب با استعدادهایشان شغل جدیدی را آغاز کنند.

شعار سال: سهیلا جلودارزاده در ارتباط با نامگذاری سال ۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال» از سوی رهبرمعظم انقلاباظهارداشت: شعار امسال شعار جدیدی نیست چرا که بنا بر ضرورت توسعه کشورمان چند سال است که در پی عملی شدن اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی به تکرار شدن این شعار در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی همیشه در حال تکرار شدن است ولی متاسفانه جامه عمل به خود نمی‌پوشاند.

نایب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی را صعودی دانست و عنوان کرد: در چند سال گذشته و در دولت فعلی اقتصاد مقاومتی جامه عمل به خود پوشانده است و تعداد زیادی از کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند بازگشایی شدند. هم‌چنین تعدادی از کارخانه‌هایی که تازه کلنگ خورده و یا به دلیل تحریم‌ها بدون فعالیت بودند، فعالیت خود را از سر گرفتند.

اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی کافی نیست / تاکید بر اقدام همه جانبه در کشور در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی

ویاقدامات صورت گرفته را کافی ندانست و افزود: این‌ها برای ۸٫۵ میلیون جمعیت بی‌کار ما کافی نیست و باید اقدام همه‌جانبه در کشور صورت بگیرد. آمار طلاق، افزایش میانگین سن تشکیل خانواده، بالا رفتن سن ازدواج و سایر موارد زنگ خطرهایی هستند که ما را به فعالیت و تحرک بیشتر وامی‌دارند.

جلودارزاده در ادامه یادآور شد: در حال حاضر نیز یک آسیب‌شناسی منصفانه به ما نشان می‌دهد که با کمبود نیروی انسانی کارشناس و متخصص در مراحل مختلف کارآفرینی روبه‌رو هستیم. این مسئولیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش مهارت چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی است تا نیروی متخصص کارآفرین تربیت کنند.

وی بیان داشت: دانشگاه‌های نوع سوم که شکل گرفته‌اند می‌توانند نمونه‌ها و الگوهای خوبی باشند به شریط اینکه رسالت و مسئولیت خودشان را به صورت کامل و جامع انجام دهند. اگر به مسئله و کشف جدیدی رسیدند، به انحصار خود نگیرند و آن را در سطح کشور نشر بدهند چرا که «زکات علم، نشر آن است

لزوم الگوبرداری از نقاط مثبت تولیدات دیگران / ضرورت تقویت کارآفرینی در کشور

جلودارزاده به لزوم الگوبرداری از نقط مثبت تولیدات دیگران اشاره و تصریح کرد: ما نباید در استفاده از دستاوردهای دیگران در زمینه کارآفرینی خودداری کنیم بلکه باید از آن‌ها الگو بگیریم. باید همه اعضای جامعه به صورت عضوهای مختلف تقویت کارآفرینی کشور عمل کنند تا تولید و اشتغال شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود ابراز داشت: وقتی از کارآفرینی سخن می‌گوییم یعنی در واقع به قسمت تولید که یکی از ارکان شعار سال ۹۶ است اشاره کرده‌ایم.

خودمان مدام بر اشتغال جوانان قفل نزنیم

نایب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی عدم توجه دولت فعلی به سرمایه‌های داخلی و ظرفیت‌های کشور را نپذیرفت و افزود: ما متاسفانه سلیقه‌ای برخورد می‌کنیم. برنامه‌ «استارت‌آپ ویکند» برنامه خوبی است تا جوانان بتوانند با استفاده از آن برای خودشان کارآفرینی کنند. باید دیدمان را بازتر کنیم و خودمان مدام بر اشتغال جوانان قفل نزنیم.


در کشورمان جوانان مستعد بسیاری داریم که به واسطه عدم داشتن رابطه در ادارات مختلف یا عدم حمایت از طرف دولت بی‌کار مانده‌اند. تکلیف آن‌ها چه می‌شود؟

جلودارزاده گفت: جوانان دیگر به اشتغال دولتی فکر نکنند بلکه باید تمرکزشان را بر روی کارآفرینی متناسب با استعدادهایشان بگذارند و فعالیتی جدید را آغاز کنند.

وی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای را مسئول این سازماندهی دانست و بیان داشت: این سازمان باید دست به کارشود و جوانان کارآفرین را حمایت کند. اگر بودجه کم دارد هم باید تقاضای بودجه فوق العاده کند.

جایگاه ابزار و ماشین‌آلات جدید و به‌ روز از نگاه جلودارزاده

نایب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی جایگاه ابزار و ماشین‌آلات جدید و به‌ روز را خطیر خواند و افزود: امروزه ابزار و نحوه استفاده از آن‌ها جایگاه مهمی دارند و می‌توانند در صورت آموزش صحیح، ارزش افزوده خوبی را به همراه داشته باشند. ما همه انواع تولید از جمله مونتاژ، قطعه‌سازی و سایر موارد را با توجه به بحران بی‌کاری باید مغتنم بشماریم.

عدم پرداخت وام‌های اشتغال روستایی/روستاها باید به حیات اقتصادی کشور تبدیل شوند

ویبه مقوله سرمایه به عنوان یکی از ارکان مهم اشاره و مطرح کرد: در آخرین روزهای سال ۹۵ خیلی متاسف شدم چرا که یک و نیم میلیاردی که قرار بود از صندوق برای اشتغال روستایی به صورت وام پرداخت بشود، پرداخت نشد.

جلودارزادهعنوان کرد: امیدوارم در روزهای آغازین سال ۹۶ این امر محقق بشود و ما بتوانیم عیدی خوبی را به روستایی‌های عزیزمان بدهیم. فراکسیون تولید و اشتغال هم نامه‌ای را نوشته است و امیدواریم که مورد تایید قرار بگیرد چرا که روستاهای ما باید به حیات اقتصادی کشور تبدیل بشوند.

عدم توجه به ظرفیت‌های درونی یک ضعف بزرگ است

وی یکی از ضعف‌های بزرگ را عدم توجه به دورن‌نگری عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی که سرمایه و نیروی انسانی کافی وجود ندارد، باید از همه امکانات داخلی کشور استفاده یا به عبارتی درون‌نگری کنیم.

نایب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی بیان داشت: درون‌نگری یعنی این که در یک منطقه محروم، ما حتی اجازه ندهیم تا خارهای آن هدر برود. درون‌نگری یعنی به جای این‌که به فکر بازار تضمینی رانتی باشیم، به فکر پایین آوردن قیمت تمام شده کالا با استفاده از امکانات منطقه‌ای و مشارکت در تولید باشیم.

تاکید بر همکاری با جریان نهضت کارآفرینی دانشگاه امیرکبیر/ضرورت تهیه کردن زیست بوم کشور

وی در پایان خطاب به دانشگاه‌ها و دانشجویان مختلف سراسر کشور تصریحکرد: من به همه دانشگاه‌ها توصیه می‌کنم که با جریان نهضت کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری داشته باشند و زیست بوم کشور را تهیه کنند تا هر تهیه‌کننده‌ای بتواند با توجه به استعدادش، در حوزه تخصصی خود فعالیت کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تهران نیوز، تاریخ 13 فروردین 96، کد مطلب: 236315: www.tehrannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین