پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم سه درصدی مناطق نفت خیز از درآمد های نفتی به قوت خود باقی است و دولت برای توسعه خوزستان برنامه و طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

شعار سال: فریدون حسنوند در اندیمشک اظهار داشت: نام گذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نشان دهنده اهمیت این امور برای مقام معظم رهبری است که باید مسئولان با همت و تلاش برای تحقق این امر گام بردارند و ما باید بدانیم، اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها است و ما ضمن خود کفایی ملی در این عرصه، باید تقویت تولید و اشتغال را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این که سهم سه درصد بودجه نفت خوزستان به قوت خود باقی است و علاوه بر آن هزار میلیارد تومان به بودجه خوزستان افزوده می‌شود، مشارکت دولت و مجلس برای توسعه خوزستان را با تکیه بر حرکت در مسیر وحدت و همدلی ضروری دانست و افزود: تصویب اشتغال و به کارگیری نیروهای بومی در طرح‌های عمرانی، اختصاص یک صد میلیون دلار برای توسعه زیر ساخت‌های استان در حوزه مقابله با ریزگردها از جمله خدمات کمیسیون انرژی و نمایندگان استان خوزستان در مجلس برای کاهش محرومیت خوزستان در عرصه‌های مختلف است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گسترش حضور مسئولان عالی رتبه استان و کشور در استان خوزستان و اندیمشک مشهود و بیانگر عمران و افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف در حوزه آب و انرژی این شهرستان و استان است و ما در این عرصه و برای عمران اندیمشک و خوزستان به رهنمودهای مقام معظم رهبری و وعده‌های خود پایبند هستیم.

وی افزود: به زودی عملیات اجرایی چهار نیروگاه سیکل با همکاری وزارت رفاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بخش خصوصی و وزارت نیرو در اندیمشک آغاز می‌شود و همچنین ساخت نیروگاه دوم دز در شورای اقتصاد تصویب و فایناس آن به زودی اختصاص و روند اجرایی آن تسریع می‌شود.

حسنوند بیان کرد: بیش از این، مجوز پتروشیمی اندیمشک و خوراک آن از اندیمشک و خوزستان به به شهر و استانی دیگر منتقل شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، این طرح بزرگ ملی به اندیمشک و خوزستان بازگشت و پایگاه شفیع خوانی اندیمشک برای اجرای آن، اختصاص یافت.

وی گفت: همچنین بندر خشک به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی اندیمشک با امکان جابه‌جایی 50 میلیون تن بار توسط با همکاری وزارت راه و راه آهن ساخته می‌شود که 300 هکتار در مجاورت سد کرخه این شهرستان برای آن اختصاص یافته و طرح مطالعاتی آن خردادماه امسال، آغاز می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای ادامه داد: بیش از این نیز، روند اجرایی سد بالا رود در این شهرستان متوقف شده بود ولی با پیگیری‌های صورت گرفته، امسال 20 میلیارد به آن اختصاص و در سال‌های آینده اعتبارات آن به صورت کامل اختصاص و این طرح شاخص در حوزه آب و انرژی استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌هایی که سهم گسترده‌ای در توسعه تولید و شکوفایی اقتصادی استان خوزستان و شهرستان اندیمشک داشته است، کارخانه سیمان اندیمشک بود که بیش از این روند اجرایی کارخانه سیمان با 60 درصد پیشرفت متوقف مانده بود که برای اجرای آن نیز 50 میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد.

حسنوند اظهار کرد: حوزه کشاورزی نیز یکی از مهم‌ترین حوزه‌های استان خوزستان در تولید و اشتغال است که با پیگیری‌های صورت گرفته، طرح توسعه خدمات کشاورزی در این استان مورد توجه قرار گرفت و 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک با آب‌گیری سد بالا رود به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی اندیمشک و استان افزوده می‌شود.

وی گفت: مردم بدانند پادگان امام رضا (ع) اندیمشک به طور غیر قانونی واگذار شده بود که با پیگیری و مساعدت دستگاه قضایی، این پادگان باز پس‌گیری و به زودی عملیات اجرایی بزرگ‌ترین شهرک کشاورزی خاورمیانه با حضور معاون وزیر در اندیمشک آغاز می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه علی رغم ظرفیت اندیمشک در تولید شیلات روند اجرایی این طرح بزرگ صنعتی متوقف مانده بوده و شیلات اندیمشک به جای ماهی، گندم پرورش می‌داد که به زودی در 2 هفته آینده این طرح نیز تکمیل و افتتاح و با بهره‌برداری از آن 200 فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: تکمیل شهرک گلخانه‌ای اندیمشک نیز با کار آفرینی 200 نفر توسط بخش خصوصی و بهره‌برداری از آن در اردیبهشت ماه 1396، تکمیل کارخانه لبنیات رها شده شهرستان با مساعدت بانک کشاورزی، از دیگر طرح‌هایی بوده که با همکاری بخش‌های مختلف شهری و کشوری در حوزه اشتغال و تولید استان خوزستان و شهرستان اندیمشک، اجرا می‌شود.

حسنوند با بیان این که توسعه مشاغل خانگی به عنوان یکی از اصول مهم مد نظر مقام معظم رهبری نیازمند توجه ویژه است، بیان کرد: ستاد توسعه مشاغل خانگی در اندیمشک راه‌اندازی شده است و با استفاده از ظرفیت موجود در شهرستان، سبب توسعه تولید ملی از طریق خدمات این حوزه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به این که در پایان سال 97 یک صد پروژه عمرانی در حوزه فرهنگ، آموزش، برق، آب، ورزش و ... در اندیمشک افتتاح می‌شود،گفت: افتتاح 5 پروژه بهداشتی در سال 1395 و 2 پروژه در نیمه ابتدایی امسال، طرح توسعه بیمارستان امام علی(ع)، کلنگ‌زنی بیمارستان کوی لور، افتتاح 2 استخر در نیمه ابتدایی سال 1396، افتتاح یک سالن و استخر ویژه بانوان از دیگر خدمات شهری پیش‌بینی شده در شهرستان برای سال 1396 است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازگشایی مسیر شرکت نفت و اتصال کوی لور و رسالت و فرهنگیان به مرکز شهر، احداث 3 میدان جدید، بازگشایی و بهسازی معابر و بلوار شهید جواد ملکی، بهسازی شهرک صنایع کوچک، اختصاص 600 پایه برق جدید در بخش‌های مختلف شهری، تکمیل کمربندی غرب اندیمشک با 70 میلیارد تومان اعتبار نیز در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: احداث پل کوی نیرو و قلعه لور، بازگشایی خیابان پاسداران، احداث پارکینگ بزرگ بهشت زهرا (س)، احداث پارک و مجموعه ورزشی کوی شهدا، طرح آب رسانی و تأمین نیازهای اندیمشک و افزوده شدن 4 شهر و روستاهای شهرستان مجاور در مسیر آن، از جمله دیگر طرح‌های مهم عمرانی اندیمشک در سال 1396 است.

حسنوند عنوان کرد: تکمیل طرح فاضلاب پس از 4 سال تعطیلی، تکمیل طرح‌های گردشگری الوار گرمسیری و پارک فدک و مجموعه قلعه مختار و دیگر مناطق گردشگری شهرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است و به زودی با پیگیری‌های صورت گرفته هر سال با کاشت یک میلیون درخت در شهرستان ضمن گرامی داشت شهدای هشت سال دفاع مقدس در اندیمشک، خدمات گردشگری و زیست محیطی شهرستان تقویت می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ 8 فروردین 96، کد مطلب: 130005: www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین