پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بیش از 80 درصد خودروهای موجود در تهران فاقد معاینه فنی هستند و آزادانه و بدون هیچ نظارت و کنترلی در سطح شهر تردد می‌کنند.

شعارسال: ولی آذروش با بیان اینکه تردد خودروهای معیوب و فاقد معاینه فنی از جمله عوامل اصلی بروز و تشدید آلودگی هوای پایتخت است، افزود: خودروهای فاقد معاینه فنی بدون هیچ نظارت و کنترلی در زمینه وضعیت آلایندگی و سلامت ایمنی در شهر تهران تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اثرات مثبت معاینه فنی خودرو و تأثیر حداقل 23 درصدی آن در کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از حدود سه میلیون خودرو مشمول معاینه فنی در تهران، تنها 270 هزار دستگاه خودرو آن به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

آذروش با بیان اینکه وضعیت موتورسیکلت‌ها نیز به مراتب بدتر از خودروهای آلاینده است، گفت: موتورسیکلت‌ها به واسطه تکنولوژی پایین و عدم رعایت استانداردهای جهانی حداقل شش برابر خودروهای دارای استاندارد یورو 2 آلایندگی تولید می‌کنند و بر اساس آمار اعلامی 24 درصد آلودگی هوا مربوط به موتورسیکلت‌ها است.

به گفته وی در همین ارتباط از 3.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت در حال تردد شهر تهران امسال تنها 128 دستگاه به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه کرده‌اند.

دبیر معاینه فنی کلان‌شهرهای کشور در خصوص اصلاح قانون معافیت معاینه فنی خودروهای نو در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه معاینه فنی مستقیماً با سلامت شهروندان در ارتباط است از نمایندگان می‌خواهیم تا در مدت باقیمانده از این دوره مجلس با تصویب این لایحه، تصمیم‌گیری اشتباه در دوره گذشته را جبران کنند.

آذروش تأکید کرد: برای کاهش آلودگی هوا اقداماتی نظیر معاینه فنی خودروها، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و کاربراتوری، ارتقا استاندارد خودروهای تولیدی، توسعه حمل‌ونقل همگانی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی بسیار مهم و قابل‌توجه است.

وی اظهار کرد: هوای تهران تنفس را برای شهروندان سخت کرده و مردم در انتظار اقدامی سازنده برای رفع آلودگی هستند.

آذروش با تأکید بر این که بروز وضعیت قرمز و بحرانی آلودگی هوا در تهران قابل پیش‌بینی است خاطرنشان کرد: با پایداری هوا در چند روز گذشته که هیچ گردوغباری از خارج شهر وارد پایتخت نشده، آلودگی هوای امروز شهر ناشی از تولید آلایندگی توسط خودروهایی است که در شهر تردد می‌کنند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تأکید کرد: یک روز پایداری هوا در زمستان کافی است که هوای شهر به وضعیت ناسالم و غیرقابل تنفس تبدیل شود که این نشان‌دهنده عدم اقدام مؤثر در کلان‌شهری مانند تهران است.

شاخص کیفیت هوای تهران در طول هفته جاری، روزهای شنبه و یکشنبه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، دوشنبه در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها و سه‌شنبه و امروز نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 25آذر1394، کدخبر: 5125: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوشین رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
0
0
آلودگی هوا در کلان شهرها باعث شده که خیلی از افراد سلامتی خودشونو از دست بدهند و دچار انواع بیماریها بالاخص بیماری های تنفسی شوند.
کاش با دقت بیشتر به اطرافمون نگاه کنیم و کمی برای هم وطنامون ارزش قائل بشیم .
بردن خودرو به مراکز معاینه فنی میتواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی داشته باشد.
سلامتی حق تک تک ماست این حق رو از خودمون دریغ نکنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین