پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
خطیب جمعه ایلام گفت: حادثه تروریستی تهران دستاورد سفر ترامپ به منطقه و ائتلاف عربی و غربی و صهیونیستی است.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام، اظهار داشت: بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و هشتمین سالگرد امام راحل فصل الخطاب برای ملت و کارگزاران است.

وی افزود: این سخنرانی دارای درس‌های بزرگی است که اگر مسئولان و کارگزاران نظام آن را به کار ببرند دستیابی به اهداف بلند و متعالی کشور را بسیار نزدیکتر و ممکن‌تر می‌کند. تداوم روحیه انقلابی و بسیج نیروهای جوان دو محور مهمی بود که در کنار سایر نکات برجسته در کلام رهبری دیده شده و باید آن را کلید برون رفت از وضع موجود به ویژه مشکلات اقتصادی دانست.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: نکته مهم دیگر بحث تقابل دروغین عقلانیت با انقلابی گری است. متأسفانه در سال‌های اخیر، برخی همه رفتارهای سالیان نخست انقلاب را غیر عقلانی می‌دانستند و مردم را به عبور از آن حرف‌ها و رفتارها به بازگشت به عقل دعوت می‌کنند. قطعاً این اظهارات سم مهلک و جفای عظیم به انقلاب، مردم انقلابی و بالاتر از همه به امام راحل است.

وی گفت: معلوم است که معتقدان به این سخنان نه انقلاب را شناخته‌اند و نه بهره‌ای از مفهوم و معنا و عقلانیت دارند. این یک واقعیت است که اعتقاد عده‌ای به تقابل عقلانیت و انقلابی گری تن دادن به قواعد حاکم بر دنیا و پذیرش اینکه آمریکا کدخدا و ما رعیت و مقابله با راه امام است درحالی‌که راه امام و عمر قریب به 40 سال نظام و انقلاب اسلامی خلاف این را به ما نشان می‌دهد. سخنرانی رهبر حکیم انقلاب خط بطلان بر این دست ذهنیات بیمار است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به حادثه تروریسیتی روزهای گذشته در تهران اظهار داشت: حمایت آمریکا از عربستان و تروریست‌های داعش سبب این حادثه در کشور ما شده است. اتحاد و انسجام ملت عامل مهم در شکست تروریست‌ها و حامیان عربی و غربی است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی صحنه گردانان ترور و کشتار بی گناهان ایجاد خلل در صفوف به هم پیوسته مردم بود. اما تروریست‌ها در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند و ملت بزرگ و شجاع ایران مقاوم‌تر از گذشته در برابر خشونت خواهد ایستاد، البته حادثه تروریستی تهران دستاورد سفر ترامپ به منطقه و ائتلاف عربی و غربی و صهیونیستی است.

خطیب جمعه ایلام ابراز داشت: شکست‌های سنگین تکفیری‌های داعش و حامیان آنها در عراق و سوریه و لبنان و ناکامی عربستان در جنگ یمن عامل اصلی نفوذ گروهک‌های جنایتکار تروریستی به داخل کشور است. مواضع خصمانه وزیر فاسد و بد ریخت آل سعود دیروز علیه ایران و تهدید به مجازات حاکی از ارتباط گروه تروریستی داعش برای عملیات در داخل ایران است.

وی افزود: حجت هزینه سازش با آمریکا به مراتب بالاتر از چالش با نظام سلطه است. ملت بزرگ و فهیم ایران این مساله را به خوبی فهمیده‌اند که امتیاز دهی و عقب نشینی در برابر زورگویان و خسارت‌های جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت. 38 سال فشار تحریم و تهدید و تهاجم نظامی نتوانست راه امام را خدشه دار کند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه شاهکار و هنر امام دمیدن روح شجاعت و خودباوری به کالبد ملت بزرگ ایران بود، گفت:مردم ایران با تحمل فشارها و تحریم‌ها و ایستادگی در برابر زورگویی‌ها، اقتدار، عزت و سربلندی خود را حفظ خواهند کرد و مسئولان سیاست‌های خارجی باید در برابر گستاخی و ادبیات جنگ‌طلبانه رژیم سعودی انقلابی عمل کنند. قطعاً عدم پاسخگویی قاطع به مواضع خصمانه رژیم آل سعود نتیجه دیپلماسی لبخند و اظهارات منفعلانه برخی از مسئولان کشور است و واژه متمایل با دنیای امروز یعنی عقب نشینی از ارکان‌های امام و رهبری و تمکین در برابر خواسته‌های قلدرمآبانه آمریکاست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1396، کدخبر: 1431468 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین