پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
آمریکایی ها که در پسابرجام به صورت مختلف دشمنی خود را با ایرانیان به نمایش گذاشته اند این بار نام خلیج فارس را تحریف کردند.
شعارسال: یکی از سیاست های قابل انتقاد در دولت یازدهم تلاش برای ارتباط با آمریکا بوده است. شاید بتوان آغاز جدی این تلاش ها را از زمانی دانست که روحانی با باراک اوباما تلفنی صحبت کرد.

بارها به اثبات رسیده است که ارتباط با کشوری مثل آمریکا که سال ها علیه مردم ایران به دشمنی پرداخته است، سیاست قابل قبول و سودمندی نیست. این مسئله در برجام به راحتی قابل مشاهده است. از آنجایی که یکی از طرفین برجام آمریکاست و علی رغم ارتباطاتی که دولت یازدهم در طول مذاکرات برجام با آمریکا داشت، آمریکایی ها بارها برجام را نقض کرده اند و تحریم های گسترده ای را علیه ایرانیان در دستور کار خود قرار داده اند.

اما دشمنی آمریکایی ها با ایران در دوران پسا برجام تنها محدود به مسئله تحریم ها و نقض برجام نشده و تحریف تاریخ نیز در دستور کار این دشمنان تاریخی ایرانیان قرار گرفته است.

به تازگی وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کرده است. این واژه در حالی مورد استفاده او قرار گرفته که نام خلیج فارس در بسیاری از اسناد تاریخی به وفور آمده است.

بحث بر سر جعل نام خلیج همیشه فارس مدت هاست که توسط برخی از جاعلان منطقه ای مطرح می شود اما به دلیل اسناد محکم و تاریخی، تاکنون نام خلیج فارس به صورت رسمی در جهان استفاده می شود.

با این وجود اقدام اخیر وزیر امور خارجه آمریکا تلاش جدیدی از سوی آمریکایی هاست تا به واژه جعلی خلیج عربی رسمیت ببخشند که این اقدامی در جهت دشمنی با ایرانیان محسوب می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1396، کدخبر: 1124157، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
0
اینقدر واکنش نشون دادن نداره. اون ها دارن از قصد این کارها رو می کنن. جلوی این کار ها رو باید دیپلماسی عمومی بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین