پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مطالعات ایجاد خطوط HOV(خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین ) در دو بزرگراه پایتخت در حال انجام است.

شعار سال: مازیار حسینی در خصوص سرانجام ایجاد خطوط HOV در پایتخت، گفت: این طرح در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان اجرا شده و در حال حاضر مطالعات ایجاد خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین در بزرگراه نیایش در حال انجام است. همچنین مطالعات ایجاد این خطوط در بخش جنوبی بزرگراه امام علی (ع) نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در بخش جنوبی بزرگراه امام علی (ع) از خطوط ویژه اتوبوس به این منظور می توان استفاده کرد زیرا تمام مسیر ویژه اتوبوس از نظر مسافر برابر نیست.

به گفته حسینی، برای اجرایی شدن این پروژه هماهنگی های لازم با پلیس راهور به عمل آمده و پلیس نیز با اجرای این طرح موافق است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در مسیرهای پیش بینی شده تجهیزات لازم از جمله دوربین های نظارتی پیش بینی شده و قابلیت ثبت تخلفات در خطوط HOV وجود دارد.

حدود ۵ سال پیش مطالعاتی در شهرداری تهران برای ایجاد این خطوط در بزرگراه همت انجام شده بود اما تا امروز ایجاد این خطوط تحقق نیافت. در حالی که مسئولان ترافیکی شهر تهران یکی از مهم ترین دلایل ترافیک شهر تهران را خودروهای تک سرنشین می دانند.

HOV(خطوط پرسرنشین) یعنی اختصاص یکی از باندها به حرکت خودروهای با سرنشین بالاتر.

به اعتقاد کارشناسان ترافیک در صورت اجرایی شدن خطوط HOV مسافرین تک نفره‌ای که عادت کرده‌اند به تاکسی‌ها پیشنهاد «سفر دربستی» بدهند، کمتر به این کار مبادرت خواهند کرد زیرا اگر تاکسی مسافر دیگری سوار کند، برای آنها هم بهتر است، چون از خط HOV عبور می‌کند. البته اگر هم پیشنهاد دهند، این موضوع با اقبال تاکسی‌ها مواجه نخواهد شد. همچنین مسیر HOV یک باند خالی و خلوت برای خودروهای امدادی است که از ضروریات اجتناب‌ناپذیر یک شهر پرجمعیت است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1396، کدخبر: 677029، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
مگه با این ترافیک می شه خطوط چندسرنشین راه انداخت؟ چه کسی باید کنترل کنه؟ این طرح بنیادن چرته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
0
چون حجم بلوار بین لاین های دو طرف بزرگراه ها ما کم وسعت است، همچنین 90 درصد بزرگراه های ما فاقد خطوط کند رو می باشند و همچنین تجهییزات کنترل سرعت و تخلف و کنترل امنیتی، تجهییزاتی گران هستند، لذا عملا این طرح اجرایی نمی شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
0
مثل خطوط ویزه دوچرخه سواری و کیسه سر و ته باز برخی از پیمانکاران سفارشی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین