پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
استاد حوزه و دانشگاه گفت: روز جهانی قدس، فقط نمادی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیست بلکه نمادی برای مبارزه با سیستم سلطه در سراسر جهان است.

شعار سال: روز قدس مناسبتی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است که از یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در حمایت از مظلومان فلسطین راهپیمایی‌های گسترده برگزار می‌شود.

هم‌چنین در این روز، همه مسلمانان در نقاط مختلف جهان با برپایی تجمع و یا راهپیمایی حمایت خود را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند.

امام خمینی(ره) در مورد روز قدس فرموده بودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.»

همچنین در شرح جهانی بودن این روز گفته بودند: «روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند؛ روزی است که باید مستضعفین مقابل مستکبرین مجهز شوند.

روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود باید ملت‌های مستضعف مقابل مستکبرین اعلان وجود کنند، باید همان‌طور که ایران علیه مستکبرین قیام کرد، تمام ملت‌ها قیام کنند و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دان‌ها بریزند.»

روز قدس فقط نمادی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیست و در واقع روزی است که ما باید با راهپیمایی و حضور گسترده انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنیم.

روز قدس نمادی برای مبارزه با سیستم نظام سلطه در جهان است

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تحول بسیار زیادی در عرصه معادلات بین‌المللی ایجاد کرد، اظهار داشت: قبل از انقلاب، ایران تحت سلطه رژیم طاغوتی قرار داشت و این موجب سرافکندگی مردم کشور ما شده بود.

قاسم جعفری در این باره ادامه داد: کشورهای دیگر تصور می‌کردند مردم ایران هم رأی و هم نظر طاغوت هستند اما با انقلاب اسلامی همه دیدند ایران اسلامی پیش قراول مبارزه با رژیم طاغوت است.

وی عنوان کرد: امام راحل از ابتدای دهه ۴۰ نسبت به رژیم صهیونیستی موضع‌گیری و روشنگری داشتند و برای این که امت اسلامی نیز این احساس را داشته باشد آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند.

روز قدس امسال پیام‌های زیادی دارد

نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز قدس، امروز فقط نمادی برای دفاع از مردم فلسطین نیست بلکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری روز قدس نمادی برای مبارزه با سیستم نظام سلطه در جهان و یار مظلوم بودن است.

وی اظهار کرد: روز قدس امسال از اهمیت بسیار بسیاری برخوردار است زیرا اتفاقات زیادی در سال جاری رخ داده و باعث شده اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام کمی کمرنگ شود.

اتفاقات زیادی در سال جاری رخ داده و باعث شده اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام کمی کمرنگ شود

جعفری در این باره ادامه داد: کمتر از یک ماه پیش دقیقاً کسی که منشأ همه بیچارگی‌های جهان اسلام است در ریاض حضور یافت و با کسانی که خود را حکام اسلامی می‌دانند و برای دنیای اسلام برنامه‌ریزی می‌کنند معامله کرد به طوری که تحلیل گران عربی هم سرافکندگی آنان را به خوبی دیدند و بر آن اذعان دارند.

وی افزود: امروز در عرصه جهان به گونه‌ای علیه اسلام و مسلمانان تبلیغ کرده و برنامه می‌چینند که تروریست را به عنوان مسئله اصلی در جهان عنوان نکرده بلکه از آن پیروی و حمایت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: روز قدس امسال پیام‌های بسیار زیادی در عرصه بین‌الملل برای تمامی مردم جهان دارد. این که رزمندگان اسلام همواره بر عهدی که بستند پایبند هستند و آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی را از یاد نبرده‌اند.

مردم ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس به جهانیان نشان می‌دهند با یکدیگر هم دل بوده و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی همواره در کنار یکدیگرند و یار مردم مظلوم هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 02 تیر 1396، کد مطلب:4012244 : mehrnews.comwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین