پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
راهپیمایی روز قدس امروز در یزد با شکوه حضور مردم و حماسه آفرینی آنها برگزار شد، یزدی‌هایی که حتی گرمای ۴۴ درجه و روزه‌داری هم آنها را خانه‌نشین نکرد.

شعار سال: مردم دارالعباده یزد امروز در بیش از ۷۰ نقطه از استان راهپیمایی روز قدس، روزی به یادگار مانده از امام خمینی (ره) را برگزار کردند و یک‌صدا فریاد «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» را در سراسر این استان طنین انداز کردند.

مردم حسینیه ایران امروز فارغ از دین و مذهب و به رسم انسان دوستی و آزادگی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و ظلم ستیزی که در رگ و خون همه ایرانیان است، امروز حتی زرتشتی‌ها و کلیمی‌های یزد را نیز به صحنه آورد و تابلویی از اتحاد ادیان علیه ظلم و ستم به نمایش گذاشت.

امروز اتباع افغانستانی که جمعیتی قابل توجه در یزد دارند نیز در این راهپیمایی باشکوه حضور یافتند تا نشان دهند، آزادگی و ظلم ستیزی، دین و مذهب و شهر و کشور نمی‌شناسد.مردم حسینیه ایران امروز فارغ از دین و مذهب و به رسم انسان دوستی و آزادگی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و ظلم ستیزی که در رگ و خون همه ایرانیان است، امروز حتی زرتشتی‌ها و کلیمی‌های یزد را نیز به صحنه آورد و تابلویی از اتحاد ادیان علیه ظلم و ستم به نمایش گذاشت

مردم روزه‌دار یزد که امروز در بسیاری از نقاط استان گرمای ۴۴ درجه‌ای و تابش شدید نور خورشید را تجربه می‌کنند، با دست و پا کردن سایه‌بان‌هایی از چفیه و پرچم ایران فریادهایی محکم‌تر بر سر ظالمان زمان می‌کشند.

امروز حتی کودکان کالسکه‌سوار نیز به همراه پدر و مادر خود در راهپیمایی حضور یافته‌اند تا از هم‌اکنون خو و فرهنگ ظلم‌ستیزی را فرا بگیرند.

زنان و مردان، پیران و جوانان این استان پهناور بار دیگر در راهپیمایی روز قدس حضور یافته‌اند تا به ملت مظلوم فلسطین بگویند ما همچنان در کنار شماییم.

آمده‌اند بگویند؛ ای قدس خاکت هنوز بوی خون دارد اما صدایت فراگیر شده در جهان، ای قدس قامت خواهرانت از داغ برادرانشان چقدر شکسته شده است و می‌دانم که زندگی بی‌معناترین واژه‌ای است که تو می‌شناسی.

آمده‌اند بگویند؛ ای قدس سال‌هاست که لبخندهایت را فراموش کرده‌ای اما باز هم امیدوار باش، بهار آمدنی است فقط باید استوارتر بایستی تا طوفان بی‌عدالتی‌ها تو را به زمین نیندازد.

درخشش قدس بر آسمان مقاومت

آمده‌اند بگویند؛ ای قدس باید رساتر فریاد بزنی، تو بر آسمان مقاومت می‌درخشی، تو فلسطینی که بهار از سمت ابرهای آسمان تو به سمت سرزمینم می‌آید، تو فلسطینی و زمستان در تو جایی ندارد.

آمده‌اند بگویند؛ این قدس استوار بمان گرچه می‌دانیم «زندگی زیر لگدهای هیولا سخت است، رقص شیطان وسط مسجد القصی سخت است».

آمده‌اند بگویند؛ ای قدس روزگارت را رنگ تباهی زده‌اند تا مبادا ذهنیت فردایی روشن در تو خطور کند، زیتون‌های سرزمین تو روزگاری زمردهای انگشتری بودند و امروز خاطره‌ای در دور دست.

ای قدس؛ برخیز و بمان

مردم دارالعباده یزد، حسینیه ایران، سرزمین قنات و قنوت و قناعت آمده‌اند بگویند که ای قدس؛ برخیز و بمان.

مردم یزد امروز در میدان شهدای یزد و در میدان امیرچخماق، میدان حماسه‌های یزد، پرچم صهیونیست‌ها و آمریکا را به آتش کشیدند تا بگویند پرچم غاصبان و ستمگران و جلادان زمان را به رسمیت نمی‌شناسند.مردم یزد امروز در میدان شهدای یزد و در میدان امیرچخماق، میدان حماسه‌های یزد، پرچم صهیونیست‌ها و آمریکا را به آتش کشیدند تا بگویند پرچم غاصبان و ستمگران و جلادان زمان را به رسمیت نمی‌شناسند

مردم روزه‌دار امروز آرزویی چندین ساله را با یکدیگر باز هم فریاد زدند و با مشت‌های گره کرده و دستانی به سوی آسمان، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» را فریاد زدند.

یزدی‌ها امروز، دیگر همدستان آمریکا و صهیونیست‌های ظالم را نیز به دنیا معرفی و اعلام کردند: «سعودی و داعش و آمریکایی، سیلی خورد از امت خدایی».

الله اکبر؛ شعار اول و آخر مسلمین در مقابله با ظلم

مردم یزد همچنین زیباترین پیام انقلاب اسلامی و زیباترین شعار انقلاب اسلامی را نیز در خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر طنین انداز کردند و بار دیگر شعار «الله اکبر» را با تمام وجود فریاد زدند.

مردم حسینیه ایران امروز اعلام کردند که اگر حسینی هستیم نباید در برابر ذلت و ظلم سر فرود آوریم.

دست‌نوشته‌های «فلسطین آزاد خواهد شد»، «گوش به فرمان رهبریم»، «پیرو راه سربلندی و شهادتیم»، «ما از تبار بدر و خیبریم» نیز در دست نوجوانان بسیجی در راهپیمایی روز قدس خودنمایی می‌کرد.

یزدی‌ها در مرکز استان یزد از میدان شهید بهشتی به حرکت درآمدند و راهپیمایی روز قدس را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در خیابان فرخی و خیابان امام (ره) برگزار کردند و با حضور در خیابان قیام، به سمت میعادگاه نمازجمعه، مسجد ملااسماعیل حرکت کردند و قعطنامه این راهپیمایی بزرگ را قرائت کردند.

برپایی راهپیمایی روز قدس در ۷۰ نقطه از استان یزد

راهپیمایی روز قدس امروز در بیش از ۷۰ نقطه از استان یزد باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و مردم استان یزد در اقصی نقاط این استان یکپارچه شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و پرچم این رژیم غاصب را در همه نقاط استان به آتش کشیدند.

مردم شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز، میبد و یزد و بسیاری دیگر از شهرهای استان یزد در راهپیمایی روز قدس حضوری پرشکوه داشتند.

ائمه جمعه، استاندار، فرمانداران و مسئولان نیز در کنار مردم حضور یافته‌ و بر شکوه راهپیمایی روز قدس افزوده‌اند.

دانش‌آموزان، دانشجویان، اقشار مختلف بسیج، طلاب و روحانیون، اصناف و بازاریان نیز در راهپیمایی این روز بزرگ به میدان آمده‌اند و به سهم خود حمایت از مردم مظلوم فلسطین را فریاد می‌زنند.

جامعه ورزشکاران، هنرمندان و حتی جامعه معلولان نیز در راهپیمایی روز قدس در مناطق مختلف استان یزد حضور یافته‌اند.

حضور حماسی و شکوه همصدایی مردم یزد برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار این استان کهن افزود و مردم یزد یکبار دیگر با تمام وجود حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و دیگر مسلمانان مظلوم جهان را فریاد زدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2تیر 96، کدمطلب:4012594، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین