پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
راهپیمایی روز جهانی قدس در سیستان وبلوچستان همچون همه ایران اسلامی با شکوه خاصی برگزار شد و گرمای هوا نه تنها مانع حضور مردم نشد بلکه موجب حضور پرشور تر شیعه وسنی در کنار یکدیگر شد.

شعار سال: گروه استان‌ها: مردم مسلمان استان سیستان و بلوچستان نیز همچون همه مردم ایران اسلامی امروز با حضور پر شور خود در راهپیمایی روز قدس بار دیگر اتحاد و همدلی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

مردم غیور این خطه از ایران اسلامی بار دیگر نشان دادند که در لحظات سرنوشت ساز همواره حامی نظام و از آن مهم تر حامی همه مستضعفان و مظلومان جهان هستند.

اما نکته دیگری که در راهپیمایی امروز جالب توجه بود این که با توجه به گرمای بی سابقه این روزها در سیستان و بلوچستان باز هم مردم روزه دار استان با وحدت و برادری در کنار هم و دست در دست هم در این مراسم شرکت کردند.

ظاهرا گرمای هوا هر چه قدر هم باشد در اراده مردم مسلمان سیستان و بلوچستان نه تنها تاثیری ندارد بلکه اراده و انگیزه آنها را برای دفاع از مظلومان و مضستعفان بیشتر می کند.

یکی از شهروندان زاهدانی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز شرکت در این راهپیمایی فقط دفاع از ملت مظلوم فلسطین نیست بلکه دفاع از همه مظلومان جهان است، زیرا امروز با توجه به شرایط منطقه و دنیا چشم همه مظلومان و مستضعفان جهان به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که حکومت های مرتجع منطقه بدون هیچ گونه احترامی به خون مردم مسلمان افراطی ترین افراد خود را که دست هایشان به خون هزاران نفر از مسلمان آغشته است، بر سر حکومت می گمارند و در این شرایط وظیفه مردم ایران اسلامی سنگین تر می شود.

یکی دیگر از شهروندان اهل سنت زاهدان نیز، اظهار داشت: شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه هر مسلمانی در هر نقطه جهان است، زیرا دفاع از قدس نماد دفاع از مظلومان است و باید همه مسلمانان فارغ از هر مذهبی که دارند حتما در این مراسم حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و استان افزود: دشمنان اسلام و نظام اسلامی بدانند که حساب مردم مسلمان ایران با همه جای دنیا متفاوت است.

محمد صداقتی خاطر نشان کرد: در ایران اسلامی چیزی به عنوان تفرقه بین شیعه و سنی وجود ندارد و همه برادرانه در کنار هم نه تنها زندگی می کنند بلکه با جان و دل از این مرز و بوم دفاع می کنند.

وی گفت: سال ها است که خون شیعه و سنی در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی با هم آغشته شده است و ما باید به همه جهانیان نشان بدهیم که معنی اسلام واقعی و وحدت واقعی بین شیعه وسنی چیست.

وی ادامه داد: این روزها چشم های همه دوستان و دشمنان ما به مرزهای ایران اسلامی خیره شده و ما باید با حضور خود دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کنیم.

این شهروند اهل سنت تصریح کرد: گروهک های تروریستی بارها نشان داده اند که مذهب برای آن ها بهانه است و آنها اصل اسلام را نشانه رفته اند اما همه آنها باید بدانند که با توجه به وحدت شیعه و سنی قطعا این آرزو را به گور خواهند برد.

البته قطعا این روزها مسئله قدس و فلسطین با وجود این همه شیطنت ها و طراحی های گروه های تکفیری و داعشی برای درگیری، اختلاف و انحراف اذهان ملت های مسلمان همچنان مسئله اول جهان اسلام است.

زیرا این روزها که مردم مسلمان فلسطین در بدترین شرایط هستند حکومت های مرتجع منطقه به جای کمک به مردم مظلوم فلسطین تمام تلاش خود را برای راضی نگه داشتن اربابان خود انجام می دهند و دست در دست رژیم منحوس صهیونیستی به دنبال کشتار مسلمانان هستند.

در واقع روز قدس روز استقامت، سرافرازی، عدالت خواهی و اتحاد همه دنیای اسلام و روز فریاد رسای امت اسلامی برای رهایی از شر مستکبران جهان و رژیم منحوس اشغالگر قدس است.

اما نکته دیگری که در راهپیمایی روز قدس امسال همچون همیشه بسیار چشم گیر است حضور علما، سران طوایف، متنفذین و مسئولین شیعه وسنی در کنار مردم در راهپیمایی این روز بزرگ است.

از همین رو مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در زاهدان در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: وحدت همیشه عامل پیروزی و قدرت است از همین رو روز قدس روز وحدت و به هم پیوستگی و یکپارچگی همه جهان اسلام است.

وی افزود: امروز همه دنیا می بینند که جنایات اسرائیل و همپیمانانش در منطقه تحت عنوان حمایت از حقوق بشر انجام می شود و ما در ایران اسلامی از انسانیت دفاع می‌کنیم.

وی گفت: امروز در دنیا شاهد این هستیم کسانی که به صورت ظاهری از دموکراسی و حقوق بشر دفاع می‌کنند با اعمال وحشیانه غیرانسانی به جان انسان‌های مظلوم فلسطین افتاده‌اند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان خاطر نشان کرد: حضور پر شور و گسترده مردم شیعه و سنی استان نشان دهنده وحدت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه روز قدس روز وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است، تصریح کرد: حضور مردم در روز قدس پس از دستگیری گروهک های تکفیری بسیار حائز اهمیت است.

حضور پر شور مردم پاسخ روشنی به برخی حکام منطقه است تا حساب خود را از دیگر مسلمانان جدا کنند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: ملت مسلمان ایران امروز بار دیگر نشان داد که مانند همیشه موقعیت شناس است.

وی افزود: در شرایط کنونی منطقه و با توجه به اتفاقاتی که برخی کشورهای مرتجع در منطقه ایجاد کرده اند این حضور پر شور مردم پاسخ روشنی به برخی حکام منطقه است تا حساب خود را از دیگر مسلمانان جدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی از حکام کشورهای عربی دست در دست اسرائیل جنایت‌کار در حال کشتار مسلمانان در نقاط مختلف هستند، خاطر نشان کرد: واقعا این حضور گسترده موجب افتخار و سربلندی ایران اسلامی شده است.

حسینعلی شهریاری ادامه داد: امروز مردم مسلمان ایران با شعار های خود بر ضد استکبار جهانی نشان دادند که هرگونه تلاشی برای بر هم زدن وحدت و اتحاد مردم در ایران اسلامی شکست خورده است.

وی گفت: دشمنان همواره از حضور و اتحاد مردم در هراس هستند زیرا این چنین حضورهایی نمایانگر وحدت ملت در مقابل دشمنان است و نشان می‌دهد که تفرقه و اختلاف در میان این مردم راهی ندارد.

البته علاوه بر زاهدان راهپیمایی روز قدس در 50 نقطعه جمعیتی استان سیستان و بلوچستان با شکوه هر چه بیشتر برگزار شد تا دشمنان بدانند که در استان سیستان و بلوچستان چیزی به عنوان اختلاف و تفرقه وجود ندارد.

در مجموع قطعا حضور مردم در هر نقطه ای از جهان و ایران اسلامی در این روز بسیار با اهمیت است اما این حضور در استان سیستان و بلوچستان رنگ و بوی دیگری دارد زیرا علاوه بر نشان دادن حمایت مردم از مظلومان هان نشان دهنده وحدت کلمه مسلمانان شیعه وسنی در این منطقه است.

این حضور گسترده مردم روزه‌دار سیستان و بلوچستان آن هم در شرایطی که دمای هوای اکثر شهرهای استان بیش از ۴۰ درجه است و در برخی نقاط حتی به نزدیک ۵۰۰درجه هم می رسد نشان می‌دهد هیچ عاملی نمی تواند وحدت این مردم را برهم بزند.

البته ابتکار هوشمندانه و حکیمانه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نیز بار دیگر آینده نگری این حکیم فرزانه را به رخ جهانیان کشید زیرا این روزها که دشمنان به دنبال به حاشیه راندن موضوع فلسطین از مسائل اصلی منطقه و جهان اسلام هستند، این یادآوری هر ساله نقشه های شوم آنها را برای همگان بر ملا می کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2 تیر 1396، کد خبر: 4012504، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
دشمن دقیقا عدم اتحاد گروه های مختلف دینی در ایران را میخواهد ، نباید به این ها بها داد و این نقشه های شوم دشمن را عملی کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین