پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
‌دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: اینکه 10 درصد معتادان کشور را زنان و ۶۲ درصد معتادان را متاهلین تشکیل می‌دهند.

شعار سال: محمدحسین شاهکویی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فومن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ۱۰مهر سال ۸۵ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر را در ۱۱بند در حوزه‌های تخصصی مقابله با عرضه مواد مخدر، فرهنگ پیشگیری، توسعه مشارکت‌های مردمی و...ابلاغ کرده‌اند، اظهار کرد: ۱۱سال از ابلاغ این سیاست‌ها می‌گذرد. انتظار ایشان تا به امروز پیگیری بحث مواد مخدر و اعتیاد به طور جد بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در طول فعالیت‌های صورت گرفته در دولت یازدهم در زمینه مبارزه با مواد مخدر بروز و شیوع اعتیاد در کشور مهار و کنترل شده است، افزود: ایران دارای هزار و ۲۰۰کیلومتر مرز مشترک با کشوری است که به عنوان بزرگترین تولیدکننده تریاک در جهان و دومین تولیدکننده حشیش محسوب می‌شود.

شاهکویی با بیان اینکه ۸۴درصد مواد مخدر دنیا توسط افغانستان تولید می‌شود و بیش از ۵۰درصد این مواد باید از مرزهای ایران ترانزیت و به کشورهای مورد نظر ارسال شود، خاطرنشان کرد: به این علت مقام معظم رهبری در سال ۹۴مواد مخدر و اعتیاد را در اولویت نخست در بین پنج آسیب اجتماعی شامل طلاق،اشتغال، فساد و حاشیه‌نشینی قرار داده‌اند.

وی با اشاره بر اینکه دولت نیز در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد:  ۲۰درصد معتادان کشور دارای مدرک تحصیلی بالاتر از فوق دیپلم هستند.

شاهکویی با بیان اینکه 10 درصد معتادان کشور را زنان و  ۶۲ درصد معتادان را متاهلین تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: گرایش بسیاری از افراد به اعتیاد و مواد مخدر عدم آگاهی و اطلاع از آثار مخرب آن است.

وی افزود: علی‌رغم یک قرن مبارزه جهانیان با مواد مخدر، ایران در صف مبارزه با مواد مخدر تنها است. وجود سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲هزار جانباز از ابتدای انقلاب تا به امروز گویای این مطلب است.

شاهکویی متذکر شد:م واد مخدر و روانگردان‌ها امروز به ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است، به گونه‌ای که با گردش مالی بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار به عنوان سود خالص در سال و گردش مالی چهار و ۵۰۰ میلیارد دلاری برای بیش از ۱۰میلیون سوداگر مرگ یک ابزار سیاسی برای سلطه و یک ابزار اقتصادی برای کمک به گروه‌های تروریستی و سازمان‌ها و...مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تولید تریاک در افغانستان تا سال ۱۳۷۶دو هزار و ۸۰۰ تُن بوده است، گفت: تولید تریاک تا پایان سال ۹۵پس از حضور دولت‌های غربی به چهار هزار و ۸۰۰تُن افزایش یافته است این آمارها نشان‌دهنده اینست که استکبار جهانی و دشمنان جمهوری اسلامی ایران هدفمند در حال پیشروی است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان در پایان با بیان اینکه اعتیاد ابزار دشمن برای فروپاشی کانون خانواده است، تصریح کرد: دشمن از فروپاشی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران ناامید شده است و فروپاشی نظام اجتماعی را هدف قرار داده‌ است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن صفوی امام جمعه فومن با بیان اینکه طبق آیات و روایات ایجاد جامعه سالم هدف همگان بوده است، اظهار کرد: اعتیاد از برنامه‌های دشمن برای ضربه به نظام است.

وی با بیان اینکه دشمن پس از ناامیدی از فروپاشی نظام سیاسی ایران فروپاشی نظام اجتماعی را مورد هدف قرار داده است، تصریح کرد: دشمن با اعتیاد در تلاش برای انحراف جوانان است.

حجت‌الاسلام صفوی با بیان اینکه دشمن برای جوانان ما برنامه دارد، گفت: دشمن از طریق حربه‌های جدیدی چون اعتیاد درصدد آسیب به جوانان ما است.

امام جمعه فومن در پایان با بیان اینکه دشمن از شهادت‌طلبی و ولایتمداری جوانان ما در هراسند، گفت: آگاهی و اطلاع‌رسانی یکی از راه‌های پیشگیری از این آسیب اجتماعی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 14 تیر 1396، کد مطلب:96041407138 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین