پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۰۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس از اعطای تسهیلات ویژه به کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی که خطوط تولید آن‌ها فرسوده شده است خبر داد.

شعار سال:  مهرداد ابریشم‌کار اظهار داشت: در سال‌های اخیر و با توجه به فشارها و تحریم‌های دشمن، اهمیّت رسیدن به خودکفایی در تولیدات داخلی و تقویت بنگاه‌های اقتصادی یکی از مواردی است که مورد توجه دولت قرار دارد.

وی افزود: تحریم‌های اعمال ‌شده علیه ایران نه تنها تهدیدی برای نظام جمهوری اسلامی نبود؛ بلکه این تحریم‌ها به فرصتی برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد، چنان که توانستیم در بسیاری از امور با تکیه بر تولیدات داخلی و فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی به خوداتکایی برسیم، که نامگذاری شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری خود بیانگر اهمیّت موضوع و فعال شدن خط تولیدات داخلی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس با اشاره به بخش‌نامه اصلاح ساختار اقتصادی عنوان کرد: هدف از این طرح تقویت بنگاه‌های اقتصادی فرسوده و خط تولید است؛ زیرا به دنبال افزایش تولیدات داخلی فضای اشتغال در جامعه مهیا شده و رفاه شخصی و عمومی نیز در جامعه محقق می‌شود.

ابریشم‌کار خاطرنشان کرد: در این طرح کارفرمایان بنگاه‌های تولیدیِ دارای مجوز فعالیت، که خط تولید آن‌ها فرسوده شده است و نیاز به بازسازی خط تولید با استفاده از فناوری جدید دارند، می‌توانند با استفاده از مزایای طرح اصلاح ساختار اقتصادی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه کرده و نسبت به ارائه درخواست کتبی، توجیه فنی و اقتصادی و سایر مراحل اداری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رشد، رفاه و وضعیت اقتصادی هر جامعه متکی به صنعت و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی است گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با تلاش زیاد، صنعت خود را به سطحی از رشد و شکوفایی رسانده‌اند که خوشبختانه شهرستان قدس با دارا بودن بیش از دو هزار واحد صنعتی یکی از قطب‌های صنعتی و تولیدی کشور محسوب می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قدس در پایان با اشاره به تقویت بنگاه‌های تولیدی و مهیا شدن فضای اشتغال برای جوانان در سطح شهرستان تصریح کرد: استفاده از کالاهای داخلی، عزم و اراده ملی و همکاری مسئولان اجرایی، اصلاح قوانین، اعطای تسهیلات بانکی، ایجاد محدودیت‌های قانونی برای واردکنندگان اجناس خارجی از جمله مواردی است که می‌تواند در طرح اصلاح ساختار اقتصادی در راستای رونق و شکوفایی بنگاه‌های تولیدی مؤثر واقع شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 18 تیر 1396، کد مطلب: : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین