پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۴۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این اینکه وزارت‌ جهاد با لایحه تفکیک وزارتخانه‌های ادغامی مخالفتی ندارد، گفت: استدلال‌های تفکیک خطرناک است و در صورت تفکیک، سیاست‌های درست وزارت جهاد کشاورزی در مورد واردات و تولید ادامه نمی‌‌یابد.

شعارسال: علی‌اکبر مهرفرد با بیان اینکه با کلیات لایحه ارائه شده دولت به مجلس شورای اسلامی در مورد احیای وزارت بازرگانی و تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق است، گفت: اما با استدلال‌هایی که برای زیر سوال بردن عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مورد واردات شکر، روغن، گندم، برنج و امثال آن می‌شود، مخالف هستم.

* سیاست‌های واردات وزارت جهاد کشاورزی درست است

معاون بازرگانی و صنایع تبدیلی وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در مورد واردات شکر، روغن، گندم، برنج درست بوده است، افزود: این در حالی است که به سیاست‌های درست وزارت جهاد کشاورزی انتقاد می‌شود و گفته می‌شود این سیاست‌ها درست نیست.

وی بیان داشت: اگر قرار است با زیر سوال بردن سیاست‌های درست وزارت جهاد کشاورزی، وزارت خانه بازرگانی تشکیل شود و سپس کارها و سیاست‌های غلط را برای واردات انجام دهند، تشکیل وزارت‌‌خانه بازرگانی خطا است.

مهرفرد با بیان اینکه دولت صلاح دیده که لایحه اصلاح وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه دهد و وزارت جهاد با این لایحه مخالفتی ندارد، گفت: استدلال‌هایی که برای تشکیل وزارت بازرگانی بیان می‌شود، خطرناک است و به تولید و اقتصاد لطمه می‌زند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با واردات و تولید محصولات کشاورزی منجر به 5 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است، گفت: ارزش صادرات در سال 92 منهای ارزش واردات در همین سال عدد 8.1 - میلیارد دلار بدست می‌آید در حالی که این رقم در سال 95 به 3- میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: تولید شکر در کشور از یک میلیون و 100 هزار تن سال 92 در سال 95 به یک میلیون و 650 هزار تن رسید و واردات 7 میلیون تنی گندم به صفر رسیده است.

مهرفرد با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی مخالفتی با لایحه تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد، بیان داشت: کنار گذاشتن سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی پسرفت است.

* محدودیت‌های واردات برای واردکنندگان ناراحت کننده است

وی افزود: با تشکیل وزارت بازرگانی سیاست‌های فعلی وزارت جهاد کشاورزی در تولید و واردات ادامه نمی‌یابد، زیرا واردکننده از محدودیت‌های وارداتی ناراحتند، در حالی که محدودیت‌های وارداتی وزارت جهاد کشاورزی در مورد کالاهای کشاورزی به نفع تولید و برای حمایت از تولید بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 21تیر1396، کدخبر: 13960420001511: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
مهرفرد بجای حسن یونس سینکی قائم مقام پیشین وزیر در امور بازرگانی اومد. الان که دولت دارذه عوض می شه، فکر کنم یونس سینکی، تشنه به خون مهرفرد باید باشه. حداقل اینطور شنیدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
علی اکبر مهر فرد معاون منابع انسانی حجتی در دوره قبل وزارت جهاد کشاورزی بود. از جمله کارهای اون هم مجری طرح ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین