پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
پاپی‌زاده گفت: بر اساس تجارت سال گذشته احیای مجدد وزارت بازرگانی نوعی فرافکنی است و به هیچ عنوان راه حل تنظیم بازار نیست.

شعار سال: عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از احیای مجدد وزارت بازرگانی، اظهار کرد: بر اساس تجارت سال گذشته احیای مجدد وزارت بازرگانی نوعی فرافکنی است و حال جای این سوال مطرح است که چرا دولت به جای حل مسئله به دنبال این بهانه گیری هاست.

وی افزود: در طول ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته چندین بار شاهد ادغام و تفکیک وزارت بازرگانی بودیم که احیای مجدد آن یک گام منفی و رو به عقب محسوب می‌شود.

پاپی‌زاده ادامه داد: در شرایط فعلی دولت باید ابزار‌های مورد نیاز تنظیم بازار مواد غذایی و محصولات کشاورزی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و سایر کالا‌ها را در اختیار وزارت صنعت قرار دهد چرا که طرح موضوع احیای مجدد وزارت بازرگانی، وزارت صمت را دستخوش تحولات و نوساناتی قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با احیای وزارت بازرگانی چند سال طول می‌کشد تا تنش‌هایی همچون تغییر جا به جایی نیروی انسانی و اختلاف نظر‌ها بر این موضوع که کدام میزان تفکیک شوند برطرف شود از این رو دولت به جای تنظیم بازار باید به حل مشکلات این دو وزارتخانه بپردازد.

این مقام مسئول در شرایط فعلی تقویت بخش تنظیم بازار محصولات را امری ضروری دانست و گفت: بخشی از مشکلات فعلی تنظیم بازار ناشی از عملکرد ضعیف سازمان تعزیرات است چرا که بعضا شاهدیم در یک خیابان ۳ مغازه، یک کالا را با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌کنند در حالی که با اصلاح شبکه توزیع و شبکه نظارت تمامی مسائل و مشکلات مربوط به تنظیم بازار مرتفع می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه در شرایط فعلی باید به تولید کمک شود، تصریح کرد: ریشه وضعیت کنونی، وابستگی کشور به واردات است و اگر قرار هست به کشور کمک شود، باید به بخش تولید کمک شود. به گونه ای که بازار باید در کنار تولید باشد یعنی سیاست تجاری باید در خدمت سیاست تولیدی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 8 فروردین 98، کد مطلب: 6868034: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین