پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
قائم‌مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ارائه شناسنامه گسل زیر خانه‌ها به صورت رایگان به شهروندان تهرانی خبر داد.

شعار سال: عباس استاد تقی‌زاده در نشست خبری هفتمین کنگره بین‌المللی مدیریت سلامت در حوادث و بلایا که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور 16 تا 18 دی ماه برگزار می‌شود درباره یک طرح که سال گذشته سازمان مدیریت بحران شهر تهران از آن رونمایی کرده بود، ولی به دلیل فشارها به شهردار تهران به نوعی این طرح شناسنامه گسل خانه‌های تهرانی‌ها عمومی نشد، پاسخ داد: این مطالبه درست است و قرار بود اطلاعات زیر زمین منازل مردم به آنها ارائه شود کما اینکه هم‌اکنون نیز این آمادگی وجود دارد و کسی که به سازمان مدیریت شهر بحران مراجعه کند این اطلاعات در اختیار وی قرار می‌گیرد.

استاد تقی‌زاده ادامه داد: براساس این طرح هر نوع حادثه‌ای از جمله زلزله، سیل و موارد دیگر درمناطق و هر محله‌ای به صورت کامل در اختیار صاحب منزل قرار می‌گیرد.

قائم‌مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح این مسئله که چرا به دلیل فشارها به شهردار تهران این طرح عمومی نشد، گفت: به هر حال در اختیار قرار دادن چنین اطلاعاتی یکسری تبعات خواهد داشت همان طور که در گذشته در اجرای طرح تفصیلی تهران نیز سوءاستفاده‌هایی شد و ما نمی‌خواستیم این سوءاستفاده‌ها تکرار شود. علی‌رغم اینکه هر فرد تهرانی باید از وضعیت سازه‌های ساختمانی خود مطلع شود که تأییده‌های آن را سازمان مهندسی ارائه می‌دهد بنابراین باید شناسنامه اطلاعات زیر خانه خود را نیز داشته باشند.

استاد تقی‌زاده با بیان اینکه اطلاع داشتن مشکلات زیر ساختمان و منازل افراد حق هر شهروند تهرانی است، تصریح کرد: هم‌اکنون نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که این اطلاعات در اختیار تهرانی‌ها قرار خواهد گرفت ولی شاید نتوانیم عمومی اجرا کنیم زیرا عوارض و تبعاتی دارد ولی هرکس به سازمان مدیریت شهر تهران مراجعه کند تمام این اطلاعات زیر منازل آنان به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار 6 دی 1394، کد مطلب: 954525: www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین